Saturday, December 17, 2011

Demonstrasi : Tanda Dunia Hampir Kiamat !


Demonstrasi : Tanda Dunia Hampir Kiamat !


Sememangnya dunia sudah hampir kiamat.Cuma manusia yang lalai dan kuat berangan-angan saja yang sengaja tidak mahu membuat persediaan untuknya walaupun sudah sekian banyak tanda-tanda dunia hampir kiamat seperti apa yang telah dinyatakan oleh Allah swt melalui lidah para rasulNya telah berlaku.

Disini saya ingin memetik tulisan Ustaz Jaafar Bin Salleh dalam bukunya : 3 Tokoh Bakal Menakluk Dunia : Al-Mahdi-Dajjal-Nabi Isa Al Masih , m/s 65 :

[[ Nabi saw bersabda,maksudnya : “Akan muncul nanti tiga perkara (buruk) sebagai tanda hampir kiamat ;

1.Tempat makmur (masjid) telah lengang dan tempat lengang (pasar dan tempat hiburan) telah makmur (dikunjungi ramai).
2.Orang berjuang dan berjihad secara tunjuk perasaan (demonstrasi)
3.Seseorang menggesel amanah seperti unta menggesel badannya di pokok kayu”

(Hadis Riwayat At-Tabrani dalam Al-Kabir)

Ketika mengulas hadis di atas , ‘Allaamah Mufti Brunei dalam kumpulan fatwanya bilangan 30, halaman 164 membuat komentar, katanya: “Salah satu perkara yang timbul sekarang ini di kalangan orang islam ialah mereka mengikut cara orang Eropah atau cara barat, iaitu mereka berarak di jalanan dengan meninggikan suara dan menjerit-jerit menzahirkan tuntutan mereka, dengan beriktikad bahawa cara itu adalah suatu jihad.Sedangkan Nabi saw telah mengkhabarkan bahawa perbuatan berjuang cara berarak di jalanan dan memekik-mekik itu sebagai mengikut cara orang jahiliah yang bukan islam”

Sabda Nabi saw ,maksudnya :

“Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara keji dan menjerit-jerit di jalanan” (Hadis Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir) ]]

************

Wahai saudara se-islamku, mengapa harus kita berdemonstrasi jika itu adalah amalan yang dibenci oleh Allah dan Rasulnya???

Kebelakangan ini timbul pelbagai isu yang boleh memecah belahkan umat islam di Nusantara.Tidak terfikirkah oleh kita bahawa dalam setiap apa yang berlaku dalam masyarakat islam itu, pasti ada dalangnya.Sudah pasti dalangnya itu adalah mereka yang bersekongkol dengan Iblis-Dajjal!

Setelah demonstrasi baju merah yang bermandi darah di Thailand sedikit reda, kini timbul pula ketegangan antara Malaysia- Indonesia. Kumpulan-kumpulan yang mendakwa mereka anti-Malaysia juga menggunakan baju dan bendera yang berwarna merah bercampur putih.Mereka juga bermain dengan darah!!! 

Kumpulan BENDERA (Benteng Demokrasi Rakyat Malaysia ) telah melakukan kempen mengumpul cap jari berdarah dan dengan sengaja membuat provokasi menggesa Indonesia menjadikan Malaysia sebagai wilayah ke-34 Republik itu!

Cara mereka ini seakan-akan apa yang berlaku di Thai..

Sila baca artikel lama saya bertajuk : Bila Sibaju Merah Bermandi Darah Di Thai 

KLIK :

Seterusnya anda boleh baca beberapa artikel dari akhbar-akbar seperti dibawah :


Artikel 1 : ‘Ganyang Malaysia’ merebak.


Sumber : Klik

'Ganyang Malaysia' merebak

Oleh Mohd Anwar Patho Rohnman di Jakarta
wananwar@bharian.com.my
2010/09/01

JAKARTA: Gerakan 'Ganyang Malaysia' merebak ke Kalimantan Barat apabila rumah seorang jurutera Malaysia di sebuah ladang sawit di daerah Ketapang dilempar batu besar, Ahad lalu, manakala dua kumpulan baru menyertai tunjuk perasaan di hadapan Kedutaan Malaysia di sini, semalam. Kumpulan yang digelar Lumbung Informasi Rakyat (LIRA) dan Gerakan Rakyat Anti Malaysia (GERAM) turut memulakan kempen memboikot produk Malaysia dengan memasukkan anak tikus ke dalam plastik mengandungi anak patung siri kartun popular, Upin dan Ipin.

Kira-kira 50 penunjuk perasaan berbaju merah putih sebelum itu berkumpul di depan bangunan pejabat Menara Rajawali yang menempatkan pejabat Petronas dan melaung-laungkan perkataan ‘Ganyang Malaysia’ sambil menaikkan sepanduk anti-Malaysia.

Kumpulan itu kemudian berjalan dan menunggang motosikal ke pejabat Kedutaan Malaysia pada jam 2.30 petang dan mengadakan tunjuk perasaan secara aman. Bagaimanapun, tiada kekacauan atau kejadian membaling najis seperti yang berlaku dalam tunjuk perasaan Kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat Malaysia (BENDERA), baru-baru ini.

Kira-kira 170 pegawai dan anggota Polis Indonesia turut membuat kawalan ketat di luar pintu masuk Pejabat Kedutaan Malaysia sejak jam 10 pagi.

Ketua penunjuk perasaan, Jojo Priosi yang menggunakan pembesar suara mengutuk Kerajaan Malaysia yang didakwa menghina kedaulatan dan rakyat Indonesia, gagal menangani dengan baik isu Tenaga Kerja Indonesia dan melakukan muslihat dalam isu sempadan.

Beliau juga mendakwa tindakan pejabat Kedutaan Malaysia menggaji rakyat Indonesia bekerja dan memanggil Polis Indonesia berkawal di luar pagar kedutaan sebagai menghina rakyat Indonesia.

Jurucakap GERAM yang mahu dikenali sebagai Sheila pula berkata, kumpulan itu mendesak Kerajaan Indonesia menjadikan Malaysia wilayah ke-34 republik itu jika Kuala Lumpur terus menunjukkan sikap tidak menghormati Indonesia.

Malah, katanya, GERAM akan melancarkan kempen memboikot produk Malaysia dan berhenti melawat Malaysia.

Sementara itu, Duta Malaysia di Indonesia, Datuk Syed Munshe Afdzaruddin Syed Hassan, berkata rakyat Malaysia tidak perlu bimbang dengan keselamatan keluarga mereka di negara ini.

Katanya, Kerajaan Indonesia menerusi Kementerian Luarnya dan Polis Indonesia memberi jaminan untuk menjaga keselamatan rakyat Malaysia sama ada yang bekerja, melancong atau belajar di negara ini.

“Kita dimaklumkan oleh pemerintah Indonesia yang mereka tidak berkompromi dalam soal keselamatan rakyat dan harta benda Malaysia di sini.

“Kita harap waris rakyat kita di Malaysia tidak bimbang dengan perkembangan yang berlaku ketika ini kerana tunjuk perasaan di sini dilakukan kumpulan kecil yang diupah pihak tertentu untuk mengeruhkan hubungan kedua-dua negara,” katanya.

Bagaimanapun, beliau menasihatkan rakyat Malaysia di Indonesia supaya berhati-hati dan tidak mengunjungi tempat awam yang dikenal pasti berpotensi menjadi sasaran penunjuk perasaan.

Menurut laporan Bernama pula, kejadian mengusir atau ‘sweeping rakyat Malaysia’ turut berlaku di di daerah Ketapang, Kalimantan Barat.

Dalam kejadian 2 petang Ahad lalu, sekumpulan lima lelaki memakai pelekat di baju dengan tulisan ‘Ganyang Malaysia’ membaling seketul batu besar ke arah seorang jurutera Malaysia yang ketika itu membuka pintu untuk meninjau keadaan selepas mendengar bunyi bising di luar rumahnya.


Artikel 2 : Anggota Bendera Kumpul Cap Jari Darah

Sumber :KLIK

Anggota Bendera kumpul cap jari darah

JAKARTA 31 Ogos - Bantahan kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) Indonesia terhadap Malaysia berikutan insiden di perbatasan perairan Malaysia-Indonesia dekat kepulauan Riau terus dilakukan, walaupun pada hari Malaysia merayakan hari kemerdekaan ke-53 hari ini.

Dalam satu lagi demonstrasi yang diadakan di hadapan pejabat Bendera di Jalan Diponegoro, selain membakar Jalur Gemilang, puluhan orang turut mengajak anggota kumpulan itu mengumpul cap jari darah pada sehelai kemeja-T putih yang mereka sebut sebagai 'hadiah' Hari Kemerdekaan Malaysia ke-53.

"Kami sengaja memberi hadiah untuk ulang tahun Malaysia hari ini. Kami ingin menyerukan bahawa kami tidak takut dengan Malaysia, kami ingin menunjukkan kekuatan kami," katanya.

Sebelum melakukan aksi, mereka turut melakukan 'apel siaga' iaitu upacara menyatakan siap sedia untuk perang kepada sukarelawan 'Ganyang Malaysia'.

Aksi berkenaan telah mencetuskan kekecohan dengan anggota polis yang menghalang para anggota Bendera yang cuba menutup jalan dengan kerusi dan meja sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas di Jalan Diponegoro.

Pada 23 Ogos lalu, sekumpulan penunjuk perasaan daripada Bendera telah membawa 'hadiah' najis manusia di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di Kuningan, Jakarta Selatan dan melemparkan najis itu ke dalam kawasan bangunan kedutaan besar itu.

******************************************************************

Amatlah malang sekali jika seluruh umat islam tidak kira mereka umat islam Malaysia atau Umat Islam Indonesia, terutamanya di bulan Ramadhan yang mulia ini bermusuh-musuhan sesama sendiri dek kerana terpedaya dengan taktik Iblis-Dajjal dan kuncu-kuncunya yang sememangnya mahu umat islam terbesar didunia(Indonesia) bermusuhan dan pecah belah.Itulah hajat dan agenda besar mereka setelah boleh dikatakan mereka telah berjaya meliberalisasikan agama islam di Indonesia melalui proksi-proksi Jaringan Islam Liberal berkiblatkan NWO .

Jika mereka berjaya menundukkan Indonesia, maka agenda seterusnya selepas ini iaitu untuk menundukkan Malaysia akan menjadi semakin mudah, apatah lagi dengan adanya ‘tentera Zionis’yang berpengkalan di Singapura sejak sekian lama!



Tolong hentikan kerja gila demonstrasi kalian itu kerana nilai keamanan dan kemakmuran sejagat antara Malaysia-Indonesia yang kita telah kecapi bersama sekian lama bukanlah bernilai sebungkus nasi campur!!!

Jangan cuba bermain api !!! ingat , bahawa kita bangsa melayu yang dulu asalnya serumpun iaitu Nusantara! Dulu kita bersaudara, hidup harmoni dan bersatu padu. Dulu kita pernah bersatu menentang musuh yang cuba mengganggu-gugat keharmonian Nusantara!

Usah bergaduh sesama kita, lihatlah kesatuan dan survival bangsa melayu-islam kita dari persepsi yang berbeza. Mengapa kita harus mengecewakan misi dan wawasan suci nenenda kita Sheikh Hussien Jamaluddin Kubra dan seluruh wali-wali Songo di Nusantara negeri dibawah angin ? Musuh kita bukanlah apa yang kini di depan mata kita, tapi musuh sebenar kita ialah Nafsu Ammarah yang ada di dalam dada kita!

Marilah bersatu-padu menundukkan Ammarah kita dahulu sebelum kita berperang menentang musuh-musuh kita yang sebenar. Bersihkan diri kita sebelum ingin mem
BERSIHkan orang lain..



Salam Perjuangan !

No comments:

Post a Comment