Thursday, December 1, 2011

Mari mempertahankan Maruah Islam !


Pejuangmelaka ingin mengajak orang Melayu  supaya berfikir sejenak dengan kata-kata ini.

Ini disebabkan sahabat seagamaku sekarang ini bersahabat baik mempertahankan Ultra Kiasu  sehingga ada golongan sanggup mati (yang matinya sudah tentu bukan mati syahid), dan didepan penyokong-penyokong Ultra Kiasu ini menghina seorang Melayu beragama Islam dengan pelbagai perkataan kurang elok.

Hitam berkilat, haramjadah ... apakah tidak memberi sebarang erti kepada kita semua orang Melayu dan Islam?

Dia akan melakukan apa saja untuk menyakitkan hati orang Melayu Islam. tetapi kita terasa lebih sakit bila kata-kata hina cercaan diluahkan dihadapan Melayu Islam dan disahut dengan sorakkan dan ketawa.

Nabi Muhammad melarang kita menghina bukan Islam tetapi penyokong-penyokong Ultra Kiasu sanggup mengajak kafir untuk menghina orang Islam yang lain.

Rujuklah kitab-kitab muktabar Islam, adakah perkara sebegini dibenarkan Islam. 





pejuangmelaka -

“Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” {HR Muslim, Abu Daud dan Tirmizi}

No comments:

Post a Comment