Wednesday, December 5, 2012

Lim Kit Siang Sindir Melayu ?



PANAS! Lim Kit Siang Sindir Melayu... Melayu Lawan Melayu!

Pernah mendengar seorang cendiakawan Melayu menyatakan 'JANGAN MELAYU LAWAN MELAYU'... Kesannya besar dan berpanjangan.... Kenyataan mudah tetapi punyai maksud sangat tersirat...


05/12/12 – Penasihat DAP, Lim Kit Siang hari ini menyiarkan tulisan di laman peribadinya, blog.limkitsiang.com bertajuk “From now on, it’s a Malay vs Malay contest” tulisan Ooi Kee Beng.

Ooi Kee Beng penyelidik Research For Social Advancement (Refsa), badan pemikir DAP menulis di portal The Malaysian Insider membuat kesimpulan itu ketika cuba menggambarkan Pilihanraya Umum ke-13 sebagai pertembungan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

“Sebagaimana yang kita tahu, seperti struktur pertandingan kompetitif, kumpulan moderat yang kuat (akhirnya) memberi akan kesan kepada suara ektrimis, sama ada kaum atau agama,” tulisnya yang juga merupakan penulis buku biografi Lim Kit Siang.

Ooi Kee Beng juga adalah Timbalan pengarah Institute of Southeast Asian Studies (ISEAS), badan penyelidik yang berpangkalan di Singapura . sumber

pejuangmelaka-Bersatulah Melayu ! Salam Perjuangan !!! 

No comments:

Post a Comment