Monday, July 23, 2012

Awasi Agenda Yahudi !!!

Awasi Agenda Yahudi Berselindung Di Sebalik BERSIH

 

 

Prof Madya Dr Sulaiman Noordin mengingatkan umat Islam di Malaysia agar berhati-hati dengan agenda Yahudi yang berselindung di sebalik NGO, BERSIH dalam meniupkan gelombang ‘people power’ (Kuasa Rakyat) untuk menimbulkan suasana ketidakstabilan di negara ini. Menurutnya slogan yang dicetuskan oleh NGO BERSIH berasaskan hak asasi manusia yang berpaksikan pemikiran manusia, ditiru dari Revolusi Perancis yang mengunakan slogan cogan kata “Persamaan, Kebebasan, dan Persaudaraan.”
“Kalau kita lihat daripada segi syariat (Islam), ia (slogan hak asasi manusia itu) bukan berasaskan syariat…ayat Al Quran memberi isyarat (yang jelas) bahawa hak asasi yang pertama adalah hak asasi Allah. Selepas itu (baru) datang hak asasi bagi manusia.
“Hak asasi manusia dicipta oleh orang mulhid, (iaitu) orang yang tidak percaya kepada Allah, yakni hak-hak Allah….Di Malaysia, terang-terang yang menjadi ketua hak asasi ini adalah seorang mulhid yang bernama Ambiga Sreenevasan yang kononnya mempertahankan demokrasi dan mempertahankan pilihanraya bersih”.  Katanya ketika diwawancara oleh abuaqif.
Dr Sulaiman yang juga bekas Pengarah Pusat Pengajian Umum UKM berkata gerakan BERSIH di Malaysia bukannya entiti yang berasingan, sebaliknya merupakan satu gerakan yang tersusun di seluruh dunia dan Asia Tenggara yang menggunakan slogan ‘people power’ dan diterjemahkan mengikut kesesuaian sosial-budaya negara tersebut.
“Lihat betul-betul sejarah penubuhan BERSIH ini….BERSIH pun ada di Filipina, di Thailand, dan di Indonesia (meskipun namanya berbeza). Di sana dinamakan ‘people power’ iaitu ‘kekuatan rakyat’.
“Yang lebih bahaya lagi pertubuhan bersih di Filipina atau Thailand dibantu oleh pertubuhan (yang) namanya NED, National Endowment for Democracy. Yang sebenarnya (NED) adalah satu pertubuhan topeng bagi CIA.
“(Selepas itu) NED memberi wang kepada topengnya yang kedua (yang) namanya, NDI (National Democracy Institute), iaitu cawangan daripada NED.
“NDI dikepalai oleh Madeline Al Bright dan kawannya Soros dan ada tokoh-tokoh Yahudi yang lain.
“Rakyat Malaysia sudah tahu, bahawa dua tokoh itu, Madeline Albright dan Soros (adalah) penyokong kuat PKR (sejak dari) tahun 1990-an”, katanya.
Menurutnya, perkara ini bukan lagi menjadi rahsia kerana telah didedahkan oleh seorang bekas pegawai CIA, bernama Phill Agee yang mendedahkan bagaimana operasi CIA menguasai sesebuah negara melalui proses manipulasi dan penyaluran wang kepada NGO untuk mewujudkan suasana tidak stabil atau revolusi dalam negara tersebut. Klik di sini
Dalam melaksanakan operasi itu menurut Phill Agee, CIA menggunakan taktik menaja topeng NGO.
Misalnya penubuhan NAMFREL di Filipina yang akan menyalurkan dana kepada NGO-NGO tempatan lain yang bertopengkan slogan hak asasi manusia.
NAMFREL bernaung di bawah badan naungan untuk kawasan Asia yang dikenali sebagai ANFREL, manakala ANFREL pula bernaung di bawah badan induk yang berpengkalan di Amerika Syarikat yang dikenali sebagai IRI dan NDI yang merupakan sub-komponan kepada NED.
Begitulah modus operasi CIA yang mengunakan kaedah topeng yang berlapis-lapis supaya kegiatannya tidak dapat dikesan.
Dalam konteks Malaysia, CIA melalui topengnya NED menyalurkan kewangan kepada NDI dan IRI. NDI dan IRI ini pula menyalurkan wang kepada ANFREL dan NGO tempatan termasuk MAFREL, NIEI, SUARAM, Merdeka Centre, Malaysiakini, ICJ, SEAPA dan sebagainya.
Menurut Phill Agee, sebelum NED ditubuhkan CIA menyalurkan dana kepada yayasan Kristian Jerman seperti Konrad Adenauer Stiftung (KAS) atau Konrad Adenauer Foundation (KAF), manakala KAS atau KAF pula menyalurkan dana kepada NGO tempatan seperti IKD di Malaysia.
Phil Agee terkenal dengan bukunya, “Inside the Company: CIA Diary” yang diterbitkan pada tahun 1975. Maklumat yang ditulisnya dalam buku itu mendapat inspirasi kepada penulisan majalah, buletin yang berbentuk penyiasatan.
Pendedahan Agee ini menyebabkan Ahli-ahli Kongres Amerika Syarikat telah meluluskan satu undang-undang ‘Intelligence Identities Protection Act of 1982′ yang menghalang mana-mana bekas pegawai risikan CIA mendedahkan rahsia kepada umum.
Berdasarkan pendedahan Phill Agee itu, Dr Sulaiman menyoal dari mana sumber kewangan NGO BERSIH yang sudah pasti memerlukan sumber kewangan yang banyak untuk menguruskan operasinya di Malaysia.
“Kononnya Bersih ini untuk menjaga kebersihan pilihanraya, tetapi siapa yang membantunya ? Mana datang kekuatannya, kalau tidak dari NED yang menjadi topeng CIA ?
“Sekarang ini NED telah diluluskan oleh parlimen (Kongres Amerika Syarikat) untuk menyalurkan wang secara terang-terangan kononnya untuk membantu hak asasi rakyat. Tetapi Amerika sendiri secara terang-terangan membantu Israel dengan wang dan alat perang mencecah billion setiap tahun untuk menegakkan negara Israel.
“Terang-terangan Israel melanggar hak asasi umat Islam selama 50 tahun tanpa tentangan daripada Amerika dan United Nation. Inilah orang yang menaja NED yang menyalurkan wang kepada NGO memelihara pilihanraya kita,” katanya.

Salam Perjuangan !!!

1 comment:

  1. unreasonable, the only things u spoke of is about islamic and to defense islam but what is this ALL BOUT , every thing of this. We're not raise to bring others down . with this mind of you, civilizations would be no longer, leave Christian out of this, you don't see clear? Christian is a victim too.

    ReplyDelete