Monday, July 18, 2011

Bentuk Pemikiran Yahudi

SAYA percaya ramai di kalangan kita terpegun dan terpesona dengan tindakan Presiden Hugo Chavez yang menghalau Duta Israel dari Venezuela. Mungkin ada juga yang tersasul mengatakan kenapa Malaysia tidak mengambil tindakan yang sama, terlupa bahawa Malaysia tiada langsung hubungan diplomatik dengan Israel kerana terlalu kagum dengan tindakan Chavez.

Namun, saya ingin mengajak pembaca memikir sejenak dengan lebih dalam dan kritis, adakah tindakan Chavez itu benar-benar terpuji atau tidak lebih tindakan dipengaruhi emosi semata-mata?

Chavez mungkin menghalau Duta Yahudi daripada negaranya, tetapi adakah pada masa sama segala pemikiran dan sistem yang berakar umbi daripada akidah Yahudi dibuangnya?

Sistem Sosialis yang diamalkan Chavez jelas daripada pemikiran Yahudi bagi mereka yang mahu meneliti. Kita juga dapat melihat Chavez tidak menolak pujuk rayu kaum Yahudi yang sentiasa ingin melihat manusia sesat dan syirik kepada Allah SWT.

Bahkan, agama Kristian yang wujud pada hari ini dimaklumi berasal daripada pemikiran Pauls, seorang Yahudi yang berpura-pura memeluk ajaran Islam yang dibawa Nabi Isa lalu menukar dan mengubahnya menjadi agama syirik.

Maka kita lihat Chavez bersama majoriti rakyatnya tetap menerima ajaran syirik ciptaan Yahudi ini.

Ingatlah firman Allah SWT dalam surah al-Baqarah ayat 120 (maksudnya): “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang terpesong itu).

Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam) itulah petunjuk yang benar”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu”.

Dalam ayat yang mulia ini, Allah SWT mengingatkan kita bahawa matlamat Yahudi dan Nasrani adalah menjadikan kita pengikut hawa nafsu mereka, tunduk pada kemahuan jahat mereka. Allah SWT juga berikrar bahawa jika kita mengikut telunjuk mereka, maka Dia sama sekali tidak akan menolong kita.

Oleh itu, saya ingin menyeru kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam yang sedang bergiat menjalankan kempen memboikot produk Yahudi dan Amerika Syarikat supaya janganlah kita menjadi seperti Chavez, boikot sebahagian, ambil sebahagian besar yang lain.

Jika kita tulus ikhlas dalam perjuangan kita, marilah kita bersama-sama memboikot bukan sekadar barang jualan, malah segala macam bentuk pemikiran dan pemahaman sesat yang bersumber daripada Yahudi dan Nasrani.

Kita perlu memboikot budaya hiburan yang melampau, budaya pendedahan aurat, budaya pergaulan bebas, pemikiran liberal dan sosialis, sekularisme, nasionalisme melampau, dan sebagainya.

Apalah gunanya jika kita memboikot mata wang AS, tetapi dalam usaha kita menggunakan Ringgit Malaysia atau dinar dan sebagainya kita mengamalkan riba, gharar dan segala macam bentuk muamalat yang bertentangan dengan Islam.

Saya menyeru supaya rakyat Malaysia, terutama beragama Islam untuk memboikot semua sistem kewangan kapitalis dan sosialis terutama sistem riba yang makin berleluasa. Saya menyeru supaya kita memboikot semua bentuk pemakaian yang mendedahkan aurat dan memboikot semua bentuk hiburan yang tidak selari dengan garis panduan syariat.

Kita janganlah menjadi seperti Chavez dan janganlah terlalu cepat kita memuji orang kafir sebelum merujuk kepada timbangan al-Quran dan al-Sunnah.

[Artikel ini adalah e-mel blogger kepada Berita Harian dan disiarkan pada Isnin, 12 Januari 2009]

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Surat/20090111234609

2 comments:

  1. Ingatlah firman Allah SWT dalam surah al-Baqarah ayat 120 (maksudnya): “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang terpesong itu).

    ReplyDelete
  2. teruskan perjuangan saudara.amin
    singgah ziarah blog tuan

    ReplyDelete