Saturday, July 30, 2011

Pengaruh Freemason di Malaysia




Freemason ialah pertubuhan persaudaraan yang muncul dengan asal usul yang kabur antara akhir abad ke-16 hingga awal abad ke-17. Pertubuhan ini kini wujud dalam berbagai-bagai bentuk di seluruh dunia, dengan keahliannya dianggarkan sebanyak sekitar lima juta (termasuk sekitar 480,000 orang di England, Scotland dan Ireland sahaja, serta lebih kurang dua juta orang di Amerika Syarikat



Sesetengah ulama Islam menegaskan adalah tujuan utama Freemason ialah mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa, kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan terus menuju ke Al Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.




Beberapa mazhab Kristian mempunyai sikap negatif terhadap Freemason termasuk mengharamkan atau tidak menggalakkan penganutnya daripada menjadi ahli Freemason.
Kristian Katolik mempunyai sejarah panjang dalam penolakannya. Penolakan Gereja Katolik berdasarkan dakwaan bahawa Freemason mengajar bahawa semua agama adalah sama yang bertentangan dengan doktrin Gereja Katolik. Terdapat banyak arahan paus yang melarang terlibat dengan Freemason. Pertama adalah daripada Paus Clemant XII pada 28 April 1738 dan yang terbaru daripada Paus Leo XIII pada 15 Oktober 1890. Kanun Hukum Gereja tahun 1917 juga mengharamkan buka yang mesra dengan Freemason.




Freemasonry serta tunjang Zionisme telah lama bertapakdi Malaysia. Freemasonry dikatakan telah berselindung di sebalik gerakan keagamaan di Malaysia. Hakikatnya,mereka membawa masyarakat ke arah kebebasan serta kehidupan anti-Tuhan. Kajian secara terperinci perlu dilaksanakan terhadap kewujudan Freemasonry diMalaysia.

Antara bukti kewujudan Freemasonry adalah;
1.Gerakan Sisters In Islam
2.Agama Kerajaan Langit Ayah Pin
3.Fahaman Sosialisme dan Komunisme
3.Freethinkers
4.Islam Liberal
5.Gereja antiKhatolik (tidak semua)
6.Sistem politik demokrasi British

Fremasonry adalah gerakan rahsia Yahudismeuntuk menghancurkan agama-agam dan bangsa lain di dunia untuk menjadikan bangsa Yahudi sebagai penguasa tunggal dunia.

Baik Islam, Kristian, Hindu atau sebarang agama sekalipun, Freemasonry akan cuba menyerap ke dalamnya dan merosakkan nilai-nilai baik setiap agama. 'jew is threat to human civilization' Zionisme dan Freemasonry adalah nadi yahudi hari ini dan formula mereka mewujudkan negara Israel Raya.

Pengaruh freemason dalam makanan melayu dapat dilihat seperti dalam gambar ini.

1 comment:

  1. salam, bole tolong beri penjelasan lebih lanjut berkenaan freemason? ciri2 gerakan, dan juga bentuk2 penyebaran gerakan ini. sebab saya sedang membuat kajian untuk kertas kerja saya. terima kasih.

    ReplyDelete