Thursday, November 17, 2011

Bersatu di Bawah Payung Syahadah !





Bersatulah dibawah satu "payung". Berpautlah pada tali Syahadah sepenuhnya dalam Jemaah Akhir Zaman yang berjuang kerana Allah. Mereka bakal menjadi tulang belakang khalifah terakhir yang bakal muncul.


Perahilan minda menjadikan manusia akhir zaman hilang pedoman. Tidak mampu mentafsir setiap kejadian dengan waras. Buruk telah disangka baik begitu juga sebaliknya. Minda telah dikelirukan melaui pelbagai sumber. Akhirnya wujudlah kumpulan manusia yang pendek akal, lemah daya fikir dan keras hatinya. Perkara terburuk berlaku ialah tidak ikhlas serta "mementingkan diri sendiri"


Mudahkah anda mentafsir permainan Dajjal padahal Yakjuj dan Makjuj yang berada di hadapan mata pun anda tidak kenal? Oleh itu usahlah bermimpi untuk menentang Dajjal jika anda bersendirian. Masihkah anda tidak mahu bersatu?. Untuk itu adalah lebih baik kembalilah bersatu dengan kumpulan hamba Allah yang ikhlas. Semoga mendapat pertolongan Allah SWT.

Masihkah anda mengaku sebagai manusia beriman jika segala sifat manusia beriman telah terlucut dari hati anda? Takut tak bersebab, setia tak bertempat dan yang paling dahsyat ialah menjadi pengikut tegar sesaorang pemimpin yang telah terzahir nyata kemunafikannya. Jika anda tidak dapat menelah sifat munafik, maka anda berada terlalu jauh daripada kumpulan manusia beriman.

Inilah FITNAH dalam FITNAH yang paling menggusarkan kaum yang beriman. namun bagi mereka yang tidak punya keimanan, tidak pernah terdetik di hati malah sering memberi pelbagai alasan dan helah.

Andai kita masih setia kepada Baginda Rasulullah, maka adalah lebih mudah untuk kita menyertai mereka yang mengorbankan diri kerana Allah. Berjuang di jalan Allah mempertahankan iman dan jemaah. Bersatulah kerana Allah bukan kerana yang lain termasuk parti politik.

Masihkah anda menanti munculnya Imam Mahadi? Bersediakah anda menyahut seruannya nanti? Sejauhmanakah anda telah berusaha menyediakan tapak untuk Imam Mahadi berdiri? Atau... anda juga termasuk kaum munafik, nauzubillah.

Saya ketengahkan pandangan sahabat yang benar-benar sayangkan agamanya. Lihatlah pengorbanannya tanpa jemu mengajak kaum muslimin bersatu. Telitilah pandangan beliau yang amat jernih memaparkan hasil selidik dari penerokaan segenap ruang fitnah di merata tempat di dunia. Hanya untuk kita fahami dan ambil iktibar.

“Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama dan ad-deen Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan, lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keterangan-Nya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayah-Nya.” - (Quran, al-Imran: 103)
-----

BANGKITLAH KAMU SEMUA SEBAGAI SATU KESATUAN UMMAH YANG GAGAH TANPA MOTIF POLITIK MELEBIHI NIAT SUCI MEMELIHARA AGAMA ISLAM SEMATA-MATA.

TEMPAT kita berpijak sudah kelihatan. Kita tidak berpijak di atas bumi, sebaliknya kita sudah sedar bahawa kita sedang berpijak di atas lantai yang dibina oleh para konspirator (rujuk bahan bacaan konspirasi).


Lantai yang mempunyai corak sudah sedikit kelihatan, tapi masih terdapat debu-debu yang menghalang penglihatan kita terhadap rupa sebenar lantai yang kita sedang pijak. Ada seperti gambar di atas lantai, tetapi gambar itu berselerak dan tidak bersusun.

Debu-debu harus dibersihkan dahulu daripada lantai supaya mudah kita melihat apakah cebisan-cebisan itu. Apabila debu-debu dibersihkan, kaki pula semakin terasa berpijak tanpa lagi dikotorkan oleh kotoran-kotoran yang menghalangi kulit kaki kita daripada menyentuh lantai yang sebenar.

Besar juga lantai ini. Namun walau sebesar manapun ia, debu-debu harus segera dibersihkan. Ini baru lantai di tingkat Ground Level, belum lagi kita melihat lantai-lantai di tingkat-tingkat bawah tanah yang juga harus dibersihkan.

Apa-apapun, kita bersihkan dahulu lantai yang kita sedang pijak ini.
--

SEJAK artikel pertama hingga yang terakhir sebelum ini, pembaca blog ini diberikan pelbagai input mencakupi sejarah, sains, keagamaan, helah media dan sebagainya (Umat Terakhir edisi kedua). Matlamat kami dalam artikel-artikel terdahulu pula adalah untuk menyediakan maklumat asas kepada anda semua yang sedang cuba kami kejutkan.

Artikel-artikel sebelum ini ditulis secara berperingkat-peringkat dan saling berkaitan antara satu sama lain supaya anda dapat memahami setiap yang berkait dan terkait. Tujuan lain pula ialah untuk membolehkan segelintir yang sedang cuba untuk sedar supaya dapat melihat gambaran ‘tempat’ atau ‘lantai’ atau ‘dunia’ yang sedang kita hidup sekarang. Terima kasih kepada anda kerana ingin sedar dan mahu kembali mentaati perintah Allah.

Rupa bentuk lantai juga sudah diterangkan sedikit-sedikit dalam artikel-artikel tertentu (edisi kedua) yang berupa penyusunan sedikit puzzle. Daripada berpijak di atas hamparan najis dan kejahilan yang memaksa muntah keluarkan iman dari dalam diri, kini sudah kelihatan rupa lantai itu, sedikit bersih dari sebelum ini walaupun belum benar-benar bersih.

Sekarang, ambil kembali iman yang dimuntah keluar itu, bersihkan dan sucikan ia, jadikan ia sebagai pakaian diri. Iman itu masih ada di atas lantai, ambil kembali, letakkan ia di mahkota jasad di puncak kepala di sisi akal. Tempatkan juga ia di dalam jiwa dan di kelopak mata, di pintu hikmah, di jendela bibir dan di seluruh jasad. Jangan lagi dibuang atau dimuntahkan iman itu kerana ia jauh lebih berharga daripada lautan emas, malah jauh lebih berharga daripada nyawa anda sendiri.

Lantai itu sudah kelihatan, tetapi masih ada debu-debu. Sebelum membersihkan debu-debu itu, ambil semula iman anda yang dibuang sebelum ini. Bersihkan ia menjadi suci kembali. Tidak tahu cara untuk membersihkannya? Mulakan dengan memuji kekuasaan, kebesaran dan keesaan Allah.

Kemudian menyelam ke dalam sungai Rukun Iman yang mana airnya mengalir dari syurga dan apabila timbul semula dipermukaan, kelihatan seperti berada di alam baru.. alam Rukun Islam.. bernafaslah dengan udara syurga udara Dua Kalimah Syahadah. Basahkan anggota badan dengan wuduk, sedarkan diri di mana kedudukan Kaabah dan menghadap ke arahnya, dirikan solat, tunaikan zakat dan akan jadi lebih mudah untuk perjalanan iman Tauhid yang seterusnya.

Masih belum mahu ‘mengutip’ kembali iman? Masih ada di kalangan kita yang mahu melakukan maksiat? Baiklah, anda diberi pilihan terakhir. Anda bebas berbuat maksiat jika mampu mengikut syarat-syarat ini:

- Jangan makan rezeki yang diberikan Allah, carilah sumber rezeki lain yang bukan diciptakan dan bukan dianugerahkan Allah.Jangan bernafas dengan udara yang diciptakan Allah, carilah udara lain yang tidak diciptakan Allah.

- Jangan tinggal di bumi yang diciptakan Allah, carilah bumi lain yang tidak diciptakan Allah.

- Jangan benarkan Malaikat Izrail menjalankan perintah Allah untuk mengambil nyawa anda, marahi dia dan suruhlah Izrail pergi ke tempat lain dan tidak lagi menganggu hidup andaJangan ikut malaikat-malaikat yang menjaga neraka apabila kamu dibawa ke neraka, sebaliknya katakan kepada mereka bahawa kamu mahu ke syurga meskipun kamu tidak layak ke syurga Allah walaupun hanya untuk mencium bau harumnya.

- Katakan kepada malaikat-malaikat itu bahawa kamu manusia keturunan Adam yang jauh lebih mulia daripada mereka. Jika tidak mampu melaksanakan lima syarat di atas, cukuplah dengan melaksanakan dua syarat terakhir ini.

- Jangan benarkan Allah memerintahkan Izrail untuk mengambil nyawa anda dan jangan benarkan Allah menggulung dunia ini di hari kiamat, ini syarat utama.

Mampu laksanakan?

Jika mampu mengikut syarat-syarat itu, anda bebas melakukan maksiat dan kemungkaran di muka bumi ini. Tetapi, apakah manusia mampu melakukannya?Anda perlu jawab sendiri soalan ini. Apabila sedar tidak mampu, maka bersegeralah kembali dan taati perintah-Nya. Tiada lagi pilihan, tiada lagi kompromi untuk membuat pilihan.

Sekarang, siapa lebih berkuasa? Allah Maha Berkuasa atau anda lebih berkuasa?Kutip semula iman yang dibuang, kemudian sucikan dan pakailah ia menjadi sebahagian diri. Jangan dibuang lagi. Masih ada masa untuk mengutip iman anda. Tidak perlu berpayah mencari, ia di depan mata. Hanya ambil dan sucikan. Sedarkan diri kepada tujuan asal kita diciptakan. Dengan itu, anda memulakan hidup baru di atas jalan selamat.

Tanpa iman, kerja membersihkan debu-debu di atas lantai konspirasi akan menjadi sia-sia kerana sudah mengenal musuh manusia yang juga memusuhi Allah, tetapi tidak mahu kembali ke jalan Allah. Jadi sia-sia kerana sudah kenal musuh tetapi masih mahu mengikut telunjuk musuh dan lebih rela menjadi hamba tegar yang mentaati musuh. Kalau tiada lagi terdetik di hati untuk kembali beriman, maka sia-sia juga anda membaca artikel kali ini. Daripada terus membuang masa, ada baik jika anda membaca di titik akhir muka surat kedua ini sahaja.
--

Profil di sebalik debu
Dia hanya meminjam nama-nama watak mitos

Gambaran mengenai musuh terlukis di atas lantai namun itu bukan profil sebenar musuh. Mana satu musuh yang kita cari, Lucifer atau Dajjal? Kita mencari profil seorang manusia yang disebut-sebut Nabi Muhammad (perenggan-perenggan seterusnya hanya ditulis sebagai Muhammad, anda diminta berselawat setiap kali nama Rasulullah disebut) dalam hadis-hadis sebagai pesanan kepada umat yang disayangi baginda.

Persoalan yang pernah ditimbulkan seperti adakah Horus itu Dajjal, adakah Quatzelcoatl itu Dajjal, adakah Maharaja Shi Huang Di itu Dajjal atau Merlin itu Dajjal, sudah dijelaskan dalam artikel pertama. Persoalan besar di sini ialah adakah Dajjal yang hadir pada setiap zaman sejarah manusia itu memperkenalkan dirinya dengan nama-nama itu ketika kehadiran awalnya dahulu?

Mengapa Horus diagungkan Illuminati? , mengapa kalendar Mayan kerap menjadi promosi Illuminati untuk ‘menerangkan’ kiamat? , mengapa Merlin menjadi kepercayaan mistik di Eropah? , mengapa dan mengapa?

Sisi yang harus dipandang ialah semua kisah itu (Horus, Shi Huang Di, Mayan dan Merlin dan banyak lagi mitos) tersergam sebagai sejarah manusia yang diselubungi mitos-mitos. Namun, apa sebenarnya kisah sejarah manusia?

Setiap kita yang mempelajari sejarah tamadun dunia akan dihidang dengan tamadun Mesir purba, tamadun Maya, tamadun China dan tamadun Eropah yang menyelitkan mitos-mitos itu untuk disogok supaya diterima sebagai fakta di sebalik mitos.

Ditambah pula lagi dengan teori evolusi yang berusaha memadamkan ‘sejarah manusia yang sebenar’ secara halus? Lalu dikatakan manusia asal evolusi daripada spesies beruk yang tidak berpakaian tinggal di dalam gua, berkembang dan berkembang menjadi manusia membina tamadun mengikut peredaran zaman batu awal, paleolitik, mesolitik, zaman gangsa dan kemudian menjadi moden. Begitukah kisahnya sejarah manusia?

Allah menurunkan al-Quran kepada Muhammad melalui Malaikat Jibrail adalah untuk membebaskan manusia daripada kejahilan dan kebodohan. Menerangi manusia dengan ilmu dari Allah melalui al-Quran.

Pengetahuan sejarah manusia juga tersergam jelas di dalam al-Quran. Adam dijadikan sebagai makhluk terbaik dibekalkan akal untuk hidup di bumi, Adam tidak turun ke bumi sebagai beruk tetapi sebagai manusia yang sempurna. Sejarah manusia diceritakan di dalam al-Quran melalui kisah para nabi yang hidup dalam kelompok masyarakat mungkar yang mewah dan maju, maka terpakaikah istilah zaman batu jika kita benar-benar meneliti maksud ayat-ayat Allah dengan mendalami kisah para nabi?

Sejarah manusia adalah rentetan kisah-kisah Adam, Idris, Nuh, Hud sehingga Muhammad yang menjelaskan mengenai kemegahan tamadun-tamadun umat terdahulu seperti diungkapkan di dalam al-Quran. Al-Quran menjelaskan kemegahan tamadun umat para nabi, maka sekali lagi perlu dipersoalkan.. di mana letaknya zaman batu?

Skala masa untuk sejarah manusia bukan diukur dengan zaman batu, paleolitik, mesolitik, zaman gangsa atau sebagainya. Tetapi skala jarak waktu sejarah manusia diukur melalui kisah para nabi yang mana nama-nama para nabi itu sudah diajarkan terlebih dahulu kepada Adam sebelum dia diturunkan ke muka bumi. Sejarah para nabi juga kerap mengenai pencapaian kemajuan manusia dalam tamadun mereka sehingga menjadi kufur serta derhaka.

Sekali lagi, di mana letaknya istilah zaman batu di dalam al-Quran? Sejarah manusia yang ada di dalam al-Quran sarat dengan penjelasan mengenai kemegahan tamadun silam. Al-Quran diturunkan bukan hanya sebagai panduan hidup, tetapi menceritakan (mengingatkan) kembali kepada Bani Israel mengenai kisah-kisah sebenar sejarah manusia (zaman para nabi) yang telah mereka putar belit dalam kitab-kitab mereka. Tidak ada umat para nabi dari zaman batu. Tidak ada.

Faham dengan semua permainan ini?

Dajjal bukan Horus, bukan Quatzelcoatl, bukan Shi Huang Di, bukan Merlin dan bukan semua mereka itu yang diselitkan dalam sejarah-sejarah tulisan manusia.Tetapi mitos sejarah mengenai mereka itu diciptakan Dajjal sendiri untuk menggambarkan secebis kecil mengenai dirinya. Dajjal mengawal perjalanan sejarah manusia dan menggelapkannya, maka tidak hairan jika dia menyelitkan secebis kecil mengenai profilnya di dalam kisah-kisah mitos.

Permainan manipulasi watak dalam mitos purba adalah salah satu kepakaran lelaki ini. Bagaimana ia dilakukan? Kita ambil contoh ini sebagai penjelasan mudah:

B tahu segala-galanya mengenai A dan juga tahu bahawa A mahu mengenali C. B tahu bahawa A juga kerap menghantar bunga kepada C dengan hanya berani memperkenalkan diri sebagai ‘secret admirer’. Tetapi C tidak tahu siapa sebenarnya A. Bagaimanapun, A tidak pernah memberitahu hasrat itu kepada C. Tetapi B memang sudah lama tahu bahawa A amat meminati C. Dalam masa yang sama, B mempunyai niat jahat untuk mempermainkan C. Lalu, B menceroboh e-mail milik A dan mula berchatting dengan C di internet menggunakan ID milik A. B juga secara curi-curi memeriksa senarai nombor telefon dalam Blackberry kepunyaan A untuk mendapatkan nombor telefon C. Lama-kelamaan, B mula menghubungi C dan memperkenalkan dirinya sebagai A yang kerap bermain ‘secret admirer’ selama ini. Hubungan C dengan B menjadi semakin rapat kerana C menyangka B itu adalah individu bernama A.

A adalah watak yang dimanipulasi
B adalah individu khilaf identiti yang memanipulasi,
C adalah mangsa manipulasi

Ia mewujudkan tanggapan yakin bahawa C percaya bahawa B itu adalah A. Sedangkan B hanya mahu mempermainkan C dengan permainan minda (game of trust) untuk mewujudkan kepercayaan bahawa dia adalah A yang kerap menghantar bunga selama ini.

C adalah persamaan yang mewakili kita semua.
--

Dajjal mahu kita umat Islam (dalam pencarian konspirasi ini) menyangka bahawa Horus itu adalah dia. Dajjal memanipulasi kisah Horus dengan memasukkan unsur-unsur yang menggambarkan profil dirinya dalam mitos-mitos Mesir purba. Kisah kelahiran Horus pula terlalu selari dengan kisah tradisi kelahiran Jesus (Nabi Isa) dalam kepercayaan Nasrani.

Dajjal bukan sahaja memanipulasi mitos kelahiran Horus, tetapi turut memanipulasi tradisi kelahiran Jesus mengikut kepercayaan Nasrani (bukan mengikut kepercayaan akidah Islam). Ia berkaitan susunan gugusan bintang Three Kings, matahari dan bumi yang selari ketika saat kelahiran itu pada hari ke-25 bulan terakhir dalam kalendar Masihi dan Kalendar Matahari Mesir purba. Susunan bintang itu sama seperti dalam kelahiran Horus dan Jesus.

Persamaan ini wujud disebabkan Dajjal mahu bermain Game of Trust, sub kecil dalam taktik mind control. Dalam setiap manipulasi watak, Dajjal meninggalkan satu mesej yang sama (common relations) iaitu dia akan kembali apabila waktu sudah tiba. Dajjal bukan Horus, Merlin atau sebagainya, Dajjal hanya memanipulasi kisah-kisah mitos mengenai mereka.

Jadi, siapakah manusia penderhaka yang umat akidah Tauhid (umat setiap para nabi yang mengkhabarkan perihal Dajjal) gelar ia sebagai Dajjal itu? Siapakah Dajjal? Jawapan yang paling selesa ialah hanya Allah dan Rasul-Nya serta makhluk-makhluk terpilih sahaja yang tahu. Tapi kita ambil satu lagi contoh untuk mendapatkan gambaran seterusnya, kita gunakan pendekatan self influence:

Dajjal adalah pengkarya. Dia banyak menghasilkan karya-karya ‘agung’ dalam sejarah manusia. Karya yang ditulis oleh orang-orang lain tetapi berinspirasikan idea-idea daripada ruang lingkup pemikirannya sendiri.

Karya yang berunsurkan sejarah, mitos dan kisah-kisah dongeng dalam lipatan tamadun purba. Karya yang berupa kitab-kitab pagan, kitab-kitab agama selain Tauhid, kitab-kitab ramalan masa depan, kitab-kitab kuno masyarakat purba. Memutar belit, menokok tambah dan melemahkan maksud asal setiap baris ayat dalam kitab-kitab purba adalah sebahagian kepakarannya.




pejuangmelaka-Bersatulah Bangsaku ! Kembali kepada Al-Quran dan Hadis..




Salam Perjuangan !

No comments:

Post a Comment