Tuesday, October 4, 2011

Akhbar Cina: Guan Eng masih tidak mengaku burukkan Johor


Akhbar Cina: Guan Eng masih tidak mengaku burukkan Johor


Video kenyataan KJ membidas Guan Eng.
Kata KJ, bahasa Guan Eng sama seperti Kuan Yew

[Nota: ADUN DAP Kota Alam Shah, M Manoharan dijatuhi hukuman gantung 6 bulan disebabkan perbuatannya yang tidak PATRIOTIK menghina bendera Malaysia. Ketua Menteri `parti komunis' DAP Lim Guan Eng juga melakukan perkara yang sama, iaitu bersikap tidak PATRIOTIK dengan menghina salah sebuah negeri di dalam negara Malaysia. Persoalannya kenapa tiada hukuman ke atas Guan Eng? Bukankah ini bukti amalan nepotisme di dalam DAP (Daddy Anak Party)?]


Sinchew
Dalam Negeri m/s 07
2 Oktober 2011

Sebagai bukti Selepas ini semua ucapan perlu dirakamkan: Lim Guan Eng

‘Lim Guan Eng menyatakan beliau tidak pernah sebut “Johor tidak selamat diduduki, pelancong ke Johor mungkin diculik”, dengan itu beliau mahu jumpa media yang laporkan isu berkaitan itu di mahkamah’

1hb Pulau Pinang, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkaitan isu keselamatan sosial dan keamanan di negeri Johor, menyatakan selepas ini dan pada bila-bila masa keberadaan beliau semasa berucap akan dirakam, sebagai bukti untuk diri sendiri.

Beliau berkata, sebelum beliau mendapatkan pita rakaman ucapan beliau itu, Sultan Johor anggap beliau telah mencemar ke bawah Duli, dalam keadaan itu beliau menghormati Sultan Johor, menghormati Duli Yang Maha Mulia dan rakyat negeri Johor dan meminta maaf.

Menyatakan beliau tidak pernah menyebut negeri Johor tidak selamat diduduki, dan tidak pernah menyebut pelancong yang berkunjung ke negeri Johor dikhuatiri diculik, Bernama yang melaporkan isu itu perlu berjumpa di mahkamah untuk membuat penyelesaian.

Lim berkata, berkaitan itu bermula samasa beliau membuat ucapan secara terbuka di Australia, seterusnya apabila beliau membuat ucapan tertutup di Singapura, disebabkan itu satu perbincangan tertutup sebab itu tiada sebarang rakaman pita dibuat.



Kantoi! Rakaman kenyataan Guan Eng. Lagi tidak mahu mengaku?

No comments:

Post a Comment