Wednesday, October 26, 2011

(Sanad Al-Sadek) Yang Membunuh Muammar Gaddafi?


(Sanad Al-Sadek) Yang Membunuh Muammar Gaddafi?

Kematian Muammar Gaddafi betul-betul tragis. Itulah kesan dari pemerintahan yang dikatakan diktator selama 42 tahun beliau. Entahlah, aku masih ingat lagi, dulu die antara pemimpin Islam yang di agung2kan. Dan sekarang die menjadi manusia yang paling hina. Hanya Allah sahaja yang tahu. Antara wasiat beliau sebelum mati, jangan di mandikan dan di kafankan mayatnya. Apakah maksudnya? Adakah ia merasakan yang die akan mati syahid? Sekali lagi, hanya Allah sahaja yang tahu.

Kisah Gaddafi yang sebenarnya berjaya ditangkap hidup2 tetapi akhirnya gugur di muncung senjata juga. 2 das tembakan yang mengenai badan dan kepala telah meragut kesetiaannya mempertahankan kerajaannya. Pembunuhnya dikatakan berusia 22 tahun bernama Sanad Al-Sadek dan beliau telah bercerita tentang ketika keadaan kelam kabut itu berlaku. Saksikan video di bawah :




Apa yang telah Gaddafi lakukan untuk Libya

  • Tiada bil elektrik di Libya, elektrik percuma untuk semua rakyatnya.
  • Tidak ada faedah ke atas pinjaman, bank-bank di Libya milik kerajaan dan mengikut undang-undang pinjaman yang diberikan kepada semua warganegara pada kadar faedah 0%.
  • Rumah dianggap sebagai hak asasi manusia di Libya - Gaddafi berikrar bahawa ibu bapa beliau tidak akan mendapat sebuah rumah sehingga semua orang di Libya mendapat rumah rumah. Bapa Gaddafi telah meninggal dunia ketika beliau, isteri dan ibu beliau masih tinggal di dalam khemah.
  • Semua pasangan pengantin baru di Libya akan menerima Dinar $ 60,000 (AS $ 50,000) dari kerajaan untuk membeli pangsapuri pertama agar mereka dapat membantu memulakan keluarga.
  • Pendidikan dan rawatan perubatan adalah percuma di Libya. Sebelum Gaddafi hanya 25% daripada Libya celik huruf. Hari ini, angka itu adalah 83%.
  • Sekiranya seorang rakyat Libya ingin membina kerjaya dalam bidang pertanian, mereka akan menerima sebidang tanah pertanian, sebuah rumah pertanian, peralatan, benih dan ternakan untuk memulakan ladang-ladang mereka - Semuanya percuma.
  • Jika rakyat Libya tidak dapat mencari pendidikan atau perubatan kemudahan-kemudahan yang mereka perlukan di Libya, kerajaan akan memberi dana kepada mereka untuk pergi ke luar negara untuk mendapatkannya – ia bukan sahaja percuma malah mereka juga akan mendapat AS $ 2,300 sebulan, penginapan dan elaun kereta.
  • Di Libya, jika rakyat Libya membeli sebuah kereta, kerajaan akan memberikan subsidi sebanyak 50% daripada harganya.
  • Harga petrol di Libya ialah $ 0. 14 seliter.
  • Libya tiada hutang luar negeri dan rizabnya berjumlah $ 150 bilion – kini telah dibekukan di peringkat global.
  • Jika rakyat Libya gagal mendapatkan pekerjaan selepas tamat ijazah, negera itu akan membayar gaji purata profesion seolah-olah dia diambil bekerja atau dia akan diambil bekerja sehingga dia mempunyai pekerjaan.
  • Sebahagian dari hasil jualan minyak Libya, dikreditkan terus ke akaun bank semua rakyat Libya.
  • Seorang ibu yang melahirkan anak akan menerima AS $ 5,000
  • 40 buku roti di Libya berharga $ 0,15
  • 25% daripada rakyat Libya mempunyai ijazah universiti
  • Gaddafi membangunkan projek pengairan terbesar di dunia, yang dikenali sebagai projek The Great Man-Made River; untuk membolehkan air disediakan ke seluruh padang pasir negara itu.

Inikah yang anda gelar sebagai raksasa? Media membuatkan dia kelihatan seperti bagaimana kebanyakan kita lihat, tetapi sumber yang sama yang memiliki media itu adalah orang yang sama yang membunuh beliau. Sebahagian daripada kita bersetuju bahawa media penuh pembohongan, bukankah begitu? Saya enggan untuk mempercayai bahawa kekejaman adalah sifat yang dating bersama sifat kemanusiaan. Hari ini adalah zaman yang dipanggil zaman FITAN, zaman Pembohongan.


pejuangmelaka-Fikirlah sahabat zaman sekarang apa yang di buat baik oleh kerajaan semuanya jahat.. Mungkin mereka ingin melihat Malaysia jatuh seperti LIBYA di sebabkan oleh Si Kitul Petualang Bangsa !

No comments:

Post a Comment