Tuesday, October 11, 2011

Pendedahan Murtad ?


Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah amat tersinggung dengan usaha pihak tertentu yang cuba melemahkan kepercayaan dan akidah orang Islam di Selangor.

Titah baginda, cubaan memesongkan akidah umat Islam itu berjaya dibuktikan dalam hasil siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada 3 Ogos lalu.

Bagaimanapun, titah baginda, bukti yang diperolehi tidak mencukupi untuk diambil tindakan undang-undang.


Sultan Selangor dikecam dan dihentam oleh golongan ekstremis kristian apabila Biskop Katolik Paul Tan Chee Ing penyokong kuat DAP menyifatkan kenyataan tuanku mengenai cubaan memurtadkan umat Islam oleh orang Kristian di Gereja Methodist Damansara Utama pada 3 Ogos lalu sebagai "kekaburan yang akan membuat tuduhan melampaui ke atas orang Kristian tidak lebih sukar pada masa hadapan berbanding sekarang."


Malah biskop ini turut mempertikaikan mengenai cubaan memesongkan akidah kononnya ia tidak ada bukti yang cukup. Biskop ini berkata adalah lebih baik Sultan Selangor diam daripada bercakap mengenai isu ini jika tiada bukti memandangkan ia membabitkan sensitiviti umat kristian dan Islam.


Katanya lagi “Christians have waited patiently for exoneration from false accusations by people whose intent is to grandstand on behalf of their losing causes.” kemudian disusuli dengan ugutan yang Umno BN harus dipersalahkan.



Dalam isu ini,kerajaan Pakatan Selangor yang terbabit secara langsung,Hassan Ali juga seorang exco kerajaan negeri malah JAIS juga dibawah kerajaan negeri Selangor.


DAP mengarahkan Khalid Ibrahim menyorok bukti dalam pembentangan laporan siasatan kepada Sultan Selangor. Ini kerana laporan yang sepatutnya berpuluh muka surat hanya diberikan beberapa keping sahaja tanpa butiran yang lengkap.


Bukankah kita mempunyai video rakaman pengakuan seseorang yang tidak mengamalkan ajaran Islam. Bukankah kita mempunyai bukti salinan borang soal jawap mengenai tahap kepercayaan dan akidah umat Islam.


Kenyataan ini dikukuhkan dengan pendedahan oleh Dr Hassan Ali sendiri bahawa pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS di premis tersebut telah menemukan 12 orang individu yang pada kad pengenalan mereka tertera perkataan ISLAM, tetapi salah seorang daripada mereka enggan mengaku beragama Islam serta mengelak daripada menjawab soalan-soalan penguatkuasa JAIS.

Menariknya juga, dalam pemeriksaan tersebut, salah seorang daripada mereka mengenakan rantai dan cincin yang ada salib walaupun namanya pada kad pengenalan adalah nama orang Islam dan tertera juga agamanya sebagai Islam di kad pengenalan miliknya.

Sila baca pendedahan Hassan Ali mengenai kerja jahat pakatan rakyat yang cuba putar belit fakta dan berniat jahat menyerang institusi agama Islam


Media yang paling kuat berbohong, memberikan imej buruk kepada badan-badan penguatkuasaan Islam dan umat Islam iaitu Malaysiakini dan Malaysian Insider, hari ini dikecam oleh Hasan Ali ketika dia memberikan penjelasan di hadapan 180 orang pengamal media ketika merasmikan Seminar Implementasi Dasar dan Strategi: Peranan Media Dalam Mendepani Ancaman Akidah di Shah Alam hari ini.

Biarpun Hasan Ali tidak membuat atau menyebut nama kedua-dua media itu secara berterus-terang, tetapi umum mengetahui kedua-dua media portal itulah yang paling kuat mengecamnya dan JAIS serta melabelkan pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS ke atas Dream Centre yang digunakan oleh Gereja Methodist Damansara Utama pada 4 Ogos lalu sebagai SERBUAN.

Tindakan pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS di premis tersebut telah menemukan 12 orang individu yang pada kad pengenalan mereka tertera perkataan ISLAM, tetapi salah seorang daripada mereka enggan mengaku beragama Islam serta mengelak daripada menjawab soalan-soalan penguatkuasa JAIS.

Menariknya juga, dalam pemeriksaan tersebut, salah seorang daripada mereka mengenakan rantai dan cincin yang ada salib walaupun namanya pada kad pengenalan adalah nama orang Islam dan tertera juga agamanya sebagai Islam di kad pengenalan miliknya.

DAP dengan menggunakan Khalid Ibrahim telah mengeluarkan arahan agar semua Exco menutup mulut bagi mengurangkan kemarahan umat Islam di Selangor terhadap Pakatan Rakyat.

Tindakan yang dilakukan oleh Hasan Ali hari ini, jelas telah melanggar arahan yang dibuat oleh DAP menerusi Khalid Ibrahim, meskipun dia cuba berselindung dengan kononnya enggan mengulas isu tersebut meskipun 'banyak yang ingin diperkatakan'.




https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjq-KEfiryYX5T72vuKzrUXsidBu4XqKeZnczs_-_RJICcB00HlyeE96pojvK60qP1wpcu5KJf-BHFENc1JzJBF0mZHqiJRiRn-01MDSU7OBCrX8YC8aNzOSv8qAVSYo-lkQ1BVaMmEKQt_/s1600/Untitled.jpg

Kenapa Sultan Selangor tidak diberikan bukti yang mencukup? Sedangkan terdapat rakaman video dan bukti sebenar seperti sini dan sini.


video pengakuan murtad


pejuangmelaka - Hanya Islam agama yang menjadi peganganku hingga akhir hayat.. Semoga Islam terus bertahan di Malaysia.. " Allah akan memberi kemenangan kepada orang yang menegakkan AgamaNya "




Salam Perjuangan !

No comments:

Post a Comment