Thursday, October 20, 2011

Jangan Hina Bangsaku !


Akhbar Nanyang Siangpau Menghina Orang Melayu Kampung




AKHBAR Nanyang Siangpau bertarikh 15 Oktober 2011 melalui ruangan pendapatnya memaparkan tulisan Wing Zi berkenaan kejayaan UMNO mempertahankan kerusi dikawasan luar bandar.

Selepas 16 kali pertandingan, BN kalah semua tempat di kawasan bandar tetapi akhirnya dapat dikejar kembali selepas menang di kawasan-kawasan kampung.

Walaupun sebelum ini UMNO menjadi sebuah parti yang kuat di seluruh negara dan jatuh menjadi parti jaguh kampung, ia lebih baik daripada parti-parti lain yang tiada tempat bergantung.

Jika di kawasan kampung pun UMNO kalah, bukankah bahana kiamat dan tamat riwayat bagi UMNO menjelang 2012 ini?

UMNO masih miliki kawasan perkampungan, masih boleh bernafas dan mereka boleh bangkit kembali untuk berjuang.

Mengambil iktibar strategi Mao Zhi Tong, yang menggunakan penduduk kampung mengepung bandar dan menawan kembali kawasan yang tewas, mungkin UMNO akan dapat bangkit dan kembali kuat!

Walaupun UMNO semakin payah untuk mendapatkan undi dari kawasan bandar, sayap-sayap UMNO mempunyai Perkasa yang begitu banyak keahliannya.

Mereka begitu bersatu padu di bawah naungan Dr. Mahathir yang memainkan isu perkauman, di bawah gelombang keahlian yang begitu besar mereka mahu meneruskan pegangan kuasa yang ada di negara ini untuk kepentingan segelintir orang.

Pengundi Melayu di kawasan bandar yang tidak kelaparan namun tidak juga mati mengalami pelbagai kepahitan hidup, adakah mereka sanggup ikut cara-cara itu? Selagi Dr. Mahathir panjang umur, sayap-sayap UMNO dan bumiputera masih mempunyai pengaruh yang begitu kuat.

UMNO hanya mendapat sokongan pengundi dari kawasan perkampungan dan terpaksa hidup bersama dan sehidup semati dengan cara orang kampung sahaja.

pejuangmelaka - Apa hina sangat ke orang kampung ini? Apakah kerana tinggal dibandar besar, maka kamu merasakan orang bandar itu lebih mulia ke?  Akhbar Nanyang ni akhbar rasis. Merasakan kaum cina pegang ekonomi, kamu boleh menghina orang melayu sewenang wenangnya.

Tun Mahathir memainkan isu perkauman? Kalau bukan kerana Tun Mahathir, dah lama kaum cina kelaparan  tengah bandar besar tu. Tun dah kembangkan ekonomi negara sehingga kamu orang cina boleh menjadi kaya, sekarang kamu hina Tun dengan kata dia memainkan isu perkauman. 

Orang cina memang suka isu perkauman. Pergilah mana mana tempat diseluruh negara ini. Orang cina tetap berperangai sama iaitu rasis.


Salam Perjuangan !

No comments:

Post a Comment