Monday, October 3, 2011

Sister In Islam Hina Hudud ?


Zainah Anwar (SIS) Hina Hudud..




SEBAGAI SEORANG MUSLIM, SECARA PERIBADI PEJUANGMELAKA BERSETUJU DENGAN PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD SEPERTI YANG DIGARISKAN MENURUT UNDANG-UNDANG ISLAM. 

PEJUANGMELAKA MENYOKONG BAHAWA HUKUMAN HUDUD MASIH PERLU MENGAMBIL MASA DAN PERLU PENELITIAN YANG TERPERINCI SEBELUM IA BENAR-BENAR SESUAI UNTUK DILAKSANAKAN DI MALAYSIA.

NAMUN INI TIDAK BERMAKNA, SEBAGAI SEORANG MUSLIM, KITA TIDAK SEWAJARNYA MENGELUARKAN KENYATAAN YANG SEOLAH-OLAH MERENDAH-RENDAHKAN HUKUMAN HUDUD. 

ZAINAH ANWAR SEBAGAI PEMIMPIN SISTERS INI ISLAM (SIS) TIDAK SEHARUSNYA MENGELUARKAN KENYATAAN SEPERTI DIBAWAH SEKALIPUN BELIAU TIDAK BERSETUJU DENGAN HUKUMAN TERSEBUT.

-Hukum potong tangan brutal dan tak adil pada rakyat Malaysia.

-Hukum rejam pada penzina tak sempurna dan tidak adil pada wanita yang kena rogol.

-Apa kata kalau selepas pencuri yang dipotong tangannya kemudiannya dengan pantas ambil tangan dan terbang ke KL dan doktor sambung balik tangannya.

-Bagaimana pulak jika seorang Muslim seorang India dan seorang Cina sama-sama bersepakat mencuri dan tertangkap. Si Muslim akan berakhir dengan tangannya terpotong dan akan gelap hidupnya dan si Cina dan juga India pulak akan selamat dengan hukuman yang ringan dan mampu bekerja semula selepas itu tanpa rintangan.

-Apa kata seorang wanita yang tak kahwin, tetiba mengandung kerana di rogol, Sudah tentu dia akan dihukum zina sedangkan dia dirogol.

-Kenapa orang bukan Islam perlu diam dan tak layak komen tentang hudud sedangkan dia berjiran dengan mereka yang dikenakan undang-undang yang kejam.

Semua yang tersebut di atas adalah alasan kenapa rakyat Malaysia perlu menolak Hudud yang mahu dilaksanakan oleh Pas di Kelantan mengikut pemahaman Zainah Anwar dari Sister In islam yang merupakan organisasi yang sejak dulu giat membantah perlaksanaan hukum tersebut yang dilihatnya amat pincang dan tidak sesuai untuk rakyat Malaysia.

pejuangmelaka - Sudah lama mata ini memperhatikan gerakan SIS ini seperti duri dalam daging dan amat layak di beri gelaran gerakan munafik. Ayuh bangsaku bangkitlah.. Hanya Bangsa Melayu majoriti Islam di Malaysia.. Perlu ke kita suruh bangsa lain memperjuangkan agama kita.. ALLAHUAKHBAR !!!


Salam Perjuangan

No comments:

Post a Comment