Monday, August 29, 2011

YB Fuziah NAK SAMAN TV 3 DAN KARPAL !!



 YB Fuziah NAK SAMAN TV 3 DAN KARPAL !!


Satu Sidang Media Pakatan Rakyat diadakan di Putra Balok Kuantan susulan kenyataan 'PANAS' Ahli Parlimen (PAS) Hulu Langat, YB Che Rosli Che Mat baru-baru ini di TV3 berhubung isu LYNAS.

Dipetik dari FB CMK "YB Fuziah akan ambil tindakan saman terhadap Karam Singh, TV dan Dato' Ti Lian Ker jika tidak menarik balik kenyataan dan memohon maaf secara terbuka kerana membuat kenyataan yang menjejaskan kreadibiliti beliau selaka Ahli Parlimen Kuantan".

Tindakan Fuziah ini adalah tindakan terdesak dan mahu menutup malu sahaja. Penduduk Kuantan tidak lah bodoh dan menadah telinga sahaja FITNAH yang ditaburkan Fuziah. Sticker yang dipasang di kereta-kereta minta LYNAS dihentikan sudah menjadi seperti sampah dan sakit mata memandang. Sticker itu sepatutnya ditukar kepada "Teruskan Lynas Hentikan Fitnah".

Apa yang Fuziah mahu sebenarnya adalah mahu menjaga namanya sahaja dan kepentingan politik supaya dipilih lagi dalam Pilihan Raya Umum akan datang. Pakar Nuklear negara dan antarabangsa disanggah Fuziah, kini pakar nuklear dari Pakatan Rakyat sendiri disanggah Fuziah. "Lu sape Fuziah mahu sanggah pakar-pakar nuklear, apa class dan kelayakkan kamu cakap pasal nuklear".

Fuziah mahu saman kononnya pendedahan Karam Singh dan TV3 telah melondehkan kredibiliti beliau sebagai Ahli Parlimen Kuantan. Sebenarnya siapa yang melondehkan siapa, tidak lain dan tidak bukan Fuziah telah melondehkan sendiri kredibilitinya dengan pembohongan dan fitnah yang diciptanya sendiri.

Bak kata orang "dasar perempuan tak sedar diri, ingatlah dosa dan pahala". Penduduk Kuantan diharap tidak terima terus apa sahaja yang dikatakan Fuziah.

Malangnya masih ada yang begitu bodoh menerima apa saja yang keluar dari mulut Fuziah. Kita melihat isu LYNAS berdasarkan fakta dan ilmiah tetapi Fuziah mengikut emosi dan perasaan. Janganlah kita menjadi pak turut kepada Pakatan Rakyat yang akhirnya akan ditipu oleh manusia seperti Fuziah dan Pakatan Rakyat. 

Rujukan : Sini

No comments:

Post a Comment