Wednesday, August 17, 2011

Pendatang Nigeria Dapat £ 20 juta




LONDON, UK - A penipu licik, George Abrue dan isterinya, Sarah Robson menipu wang orang sekitar £ 20 juta dengan menjual saham-saham yang tidak bernilai kepada mereka, kata akhbar semalam.

Abrue yang merupakan seorang pendatang dari Nigeria penipuan yang dianjurkan saham terbesar di Eropah dengan menubuhkan syarikat palsu dan meyakinkan beberapa ribu orang tua untuk membuat pelaburan.

Menurut akhbar The Sun, beberapa mangsa menjadi bodoh £ 850.000 dan kehilangan rumah masing-masing dan penjimatan mereka.

Abrue, 30, yang dikenali sebagai Blingmaster menggunakan wang untuk perjalanan di seluruh dunia, membeli kereta beberapa berprestij termasuk Bentley bernilai £ 150.000 dan barang kemas bertatahkan berlian.




Sebuah rumah yang dimiliki oleh George Abrue di Sweden.

Walau bagaimanapun, hidup mewah di antara mereka berakhir apabila pihak berkuasa di sini sedang menyiasat penipuan skim saham Robson bergegas pulang dan mendapati telefon bimbitnya.

Gambar dalam telefon anda terperinci bagaimana pasangan itu membelanjakan berjuta-juta pound, penipuan wang dan juga membawa polis ke tempat persembunyian rumah mewah bernilai £ 2.5 juta di Sepanyol.

Abrue yang berasal dari bandar Newcastle, kini menjalani hukuman penjara lima tahun selepas dia mengaku orchestrating konspirasi penipuan dan pengubahan wang haram di mahkamah British pada bulan Januari.

Beliau juga mempunyai sebuah rumah di Sweden.



Robson, 26, didapati bersalah atas tuduhan yang sama bulan lepas.

Dia telah dipenjara selama 21 bulan. - Agensi

Source: kosmo.com.my

No comments:

Post a Comment