Saturday, August 20, 2011

Perempuan Muslim hack 23 web yang menghina Nabi Muhammad (saw)





Dammam: Seorang perempuan Alkhobar yang belajar di Amerika Syarikat memusnahkan 23 laman web Denmark yang menghina Nabi Muhammad (saw), akhbar Al-Madinah melaporkan pada hari Khamis.
Nouf Rashid memberitahu akhbar Arab dia hacking ke dalam laman web Denmark yang mempunyai rujukan kepada kartun Nabi bersama-sama dengan laman web yang lain yang mempunyai kandungan yang boleh dipersoalkan memandangkan beliau.
Beliau berkata beliau juga telah memusnahkan beberapa laman web lucah dan menggodam sistem komputer orang-orang muda yang telah cuba untuk memeras ugut kanak-kanak perempuan dengan mengancam untuk menyiarkan gambar-gambar peribadi mereka. Dia mendapat kepakaran dalam bidang daripada keinginan untuk mempelajari sesuatu yang baru dalam bidang IT.
Nouf berkata dia masuk ke dalam dunia hacking untuk menyelamatkan seorang gadis yang sedang blackmailed oleh seorang pemuda yang ingin mengahwininya dan telah mendapat gambar swasta suami. Rakan mangsa telah meminta Nouf untuk mencari seorang hacker di Amerika Syarikat untuk menyelamatkan beliau daripada seorang lelaki.
"Malah, saya menghubungi beberapa kawan-kawan hacker saya di universiti dan saya belajar dari mereka seni hacking," katanya.
"Selepas ini, saya mengambil peluang untuk menyelamatkan ramai wanita daripada belia yang cuba untuk memeras ugut mereka menggunakan gambar mereka. Dengan rahmat Allah, saya dapat hack ke dalam sistem mereka dan memadam kebanyakan gambar mereka. "
Nouf berkata beliau telah menggodam beberapa laman Denmark yang menghina Nabi dan menutup mereka. "Saya juga telah menghantar mesej dan artikel mengenai Islam dan Nabi kepada orang-orang yang berjaya situs tersebut," beliau berkata.
Nouf menggesa anak-anak gadis supaya berhati-hati apabila menggunakan Internet dan tidak membuka e-mel yang mencurigakan. "Kita perlu mengambil langkah-langkah perlindungan yang mencukupi. Apabila melakukan penyenggaraan komputer, kita perlu pendekatan syarikat-syarikat dan individu-individu yang mereka boleh dipercayai, kerana beberapa pekerja di pusat-pusat virus penyelenggaraan loji yang boleh mengintip pelanggan mereka, "katanya.
Menurut sumber-sumber media Barat, lebih daripada 900 laman web Denmark telah digodam oleh kumpulan di banyak negara bersama-sama dengan hacker individu baru-baru ini.
BBC melaporkan bahawa serangan biasanya menggantikan halaman rumah dengan mesej pro-Islam dan mengutuk penerbitan imej menghujat Nabi.
"Kami tidak pernah melihat begitu banyak defacements yang politik yang disasarkan dalam masa yang singkat," Roberto Preatoni Internet pemantauan kumpulan Zon H memberitahu BBC. Beliau berkata bahawa kebanyakan gangguan melibatkan pencacatan laman web tersebut walaupun sesetengah daripada penggodam telah mengancam orang-orang Denmark dengan membalas dendam.
Seperti Amerika Syarikat, Arab Saudi juga mengekalkan undang-undang hacking sukar dengan hukuman sehingga 10 tahun penjara dan denda sehingga $ 1.8 juta.
Preatoni memberitahu BBC bahawa kebanyakan laman web yang disasarkan telah dijalankan oleh pertubuhan-pertubuhan dan syarikat-syarikat kecil yang tidak mempunyai pekerja-pekerja keselamatan yang berdedikasi dan tidak boleh bersaing dengan isyarat dan patch terbaru untuk kelemahan. Bagaimanapun, beliau berkata bahawa banyak tapak yang telah dipulihkan dalam tempoh 24 jam.

Rujukan : Sini

No comments:

Post a Comment