Friday, August 19, 2011

Chegubard disaman Jacob & Co.?



Suka sangat nak main publisiti, fitnah dan spin politik sensasi, akhirnya CheguBard akan terjatuh juga akhirnya. Berakhirnya CheguBard bukan kerana kalah Ketua AMK tetapoi kerana kedangkalannya sendiri.

Pada bulan lepas, CheguBard telah memfitnah isteri Perdana Menteri membeli cincin bernilai RM24 juta yang dihantar untuk melihat dari New York melalui kapalterbang.

Perkara ini bukan sebenarnya dan nama Rosmah bukan sebagai penerima tetapi hanya untuk perhatian saja bagi memudahkan penghantaran. Ianya bukan untuk Rosmah tetapi untuk pelanggan Jacob & Co yang sedang berada di Malaysia ketika itu.

Walaupun tuduhan salah, Chegubard tidak tahu berhenti dan teruskan dengan fitnahnya. Sikap begitu tidak bertanggungjawba ini tidak habis di situ kerana dia telah membuat replika dari China untuk disebarkan bagi memalukan Rosmah.

Tindakan Chegubard yang melampau tidak hanya memalukan Rosmah yang tidak ada kaitan tetapi dianggap telah memalukan reputasi Jacob & Co. Menurut Apanama, Jacob & Co akan saman malu Chegubard.

Dalam bijak-bijak CheguBard dia telah membuat satu kesilapan dalam main-main buat laporan SPRM. Ini merosakkan maruah syarikat Jacob dan mereka tidak pandang enteng kelakuan sedemikian yang tidak bertanggungjawab.

P/S-Bulan Puasa Banyakkan Ibadat.. Salam Perjuangan..

Rujukan : The Unspinners

No comments:

Post a Comment