Friday, September 30, 2011

Anwar Ibrahim mensapina ?


Anwar Ibrahim dan sapina ?


AIDCNews – 30/09/11 – Isnin ini, mahkamah mendengar permohonan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor untuk mengenepikan sapina yang mengarahkan mereka memberi keterangan menjadi saksi pembelaan bagi pihak Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Kira-kira 13 tahun tahun, ketika Anwar dihadapkan ke mahkamah kes melindungi kegiatan seksnya, Anwar, bekas Timbalan Perdana Menteri itu melakukan perkara yang sama iaitu mensapina, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Anwar mendakwa berlakunya konspirasi peringkat tertinggi untuk menjatuhnya dengan mengenakan pendakwaan tersebut.
Namun, Tun Dr. Mahathir menafikan dakwaan konspirasi itu dan memfailkan permohonan mengenepikan sapina dan permohonan bekas Perdana Menteri itu dibenarkan mahkamah.
Kini, Anwar menafikan tujuan memanggil Najib dan Rosmah untuk membuktikan ‘konspirasi’, sebaliknya sekadar untuk mendapatkan maklumat tambahan berkenaan pertemuan pengadu, Mohd saiful Bukhari Azlan dengan kedua-dua tokoh itu yang didakwa berlaku sebelum kejadian Ketua Umum melakukan seks luar tabie dengan pengadu.
YB Datuk Zulkifli Noordin, bekas peguam bela kes liwat I Anwar melihat tindakan Ketua Umum PKR itu mensapina Najib dan Rosmah sebagai kerja gila.
“Pada saya, ini hanya cubaan untuk mempolitikkan kes liwat dia, selain, mungkin cuba (untuk) memalukan YAB PM dan isteri.”, katanya.
Katanya adalah satu tindakan yang bodoh jika OKT (Orang Kena Tuduh) yakni Anwar memanggil seorang saksi yang bukan sahaja tidak akan menyokong pembelaannya,malah akan memberi keterangan menentangnya.
“Melainkan dia, yakni Anwar mempunyai niat lain!”, katanya.
Menurutnya, jika Anwar mahu menang dalam kes ini, Ketua Umum PKR itu perlu menjawab dua perkara utama iaitu, beliau perlu mengemukakan alibi iaitu individu-individu yang membuktikan beliau tidak ada di tempat kejadian pada tarikh, masa dan tempat beliau didakwa.
Aspek kedua yang perlu dijawab adalah, bagaimana air mani miliknya, yang dibuktikan sebagai air mani ‘lelaki Y’ boleh berada di dalam lubang dubur pengadu.
Dua aspek penting yang perlu dijawab Anwar adalah siapa alibinya dan macam mana air maninya boleh berada di dalam dubur pengadu.
“Oleh itu, apa tujuan dipanggil PM dan Rosmah? Tentu ada niat lain bukan!
“Atau Anwar nak kata PM dan Rosmah yang sumbat air mani miliknya ke dalam dubur Saiful ?
“Persoalan besarnya adalah, di mana PM dan Rosmah dapat air mani Anwar itu ? Dia poskan kepada PM ke? Atau Wan Azizah yang beri sampel kepada Rosmah?
“Gila bukan? Jadi itu juga pun tidak menasabah? Jadi apa tujuan Anwar panggil PM dan Rosmah sebagai saksi pembelaannya?”, katanya.

No comments:

Post a Comment