Wednesday, September 21, 2011

Kenapa Islam Akan Jadi Agama Utama Di Perancis ?


Keis




Kajian yang dijalankan baru-baru ini oleh French Institute of Public Opinion mendedahkan sesuatu yang merisaukan para pemimpin Kristian di Perancis:

  1. Terdapat lebih ramai umat Islam yang mengamalkan agamanya berbanding jumlah Kristian Khatolik yang mengamalkan agamanya. Hanya 2.9% daripada orang Kristian yang mengamalkan agama mereka berbanding 3.8% umat Islam yang mengamalkannya. Walaupun angka ini merisaukan pemimpin Islam di sana ia masih jauh banyak berbanding pengganut Kristian.
  2. Bulan lepas saja, data menunjukkan sebanyak 150 buah masjid sedang dalam pembinaan di seluruh Perancis.
  3. Dalam masa 'sepuluh tahun' kebelakang, hanya sebanyak 20 gereja Roman Khatolik sahaja dibina
  4. Dalam tempoh yang sama sebanyak 60 buah gereja ditutup dan ada yang ditukarkan menjadi masjid.
  5. Di antara tahun 2001 hingga 2006, sebanyak 500 buah Masjid telah dibina di seluruh Perancis yang menjadikan jumlahnya sebanyak 2,000 buah pada masa itu. 
  6. Masih banyak lagi Masjid Bawah Tanah yang beroperasi di serata Perancis yang masih belum dinaik tarafkan sebagai masjid.
  7. Pemimpin muslim di sana menggesa agar umat Islam berusaha menjadikan masjid sebanyak 4,000 buah bagi mengatasi masalah kekurangan masjid di sana.
  8. Pernah pemimpin muslim berkata kepada paderi Kristian di sana...terima kasih atas undang-undang demokrasi anda di Perancis, ia membenarkan kami (umat Islam mennakluki negara anda.
Patutlah para pemimpin barat terutamanya di Eropah amat risau dengna umat Islam di sana...

Pejuangmelaka-Negara Malaysia terang-terang dah negara Islam.. Harap Islam akan sentiasa bersinar dan di kembalikan haknya..

Salam Perjuangan


No comments:

Post a Comment