Tuesday, September 6, 2011

African Union Peacekeepers Shot and Killed a Malaysian Cameraman TV


True Story - African Union Peacekeepers Shot and Killed a Malaysian Cameraman TV




Mogadishu, Somalia - Kesatuan pengaman Afrika menembak dan membunuh seorang wartawan Malaysia yang membuat liputan kebuluran di Somalia,
Saksi-saksi berkata pasukan pengaman Kesatuan Afrika melepaskan tembakan ke atas kereta yang membawa wartawan pada petang Jumaat berhampiran simpang K-4 yang sesak di tengah-tengah Mogadishu. Jurukamera Malaysia, Noramfaizul Mohd Nor, 39, mati selepas ditembak di dada, dan wartawan yang lain cedera. Menurut laporan oleh Agensi Berita Nasional Malaysia, kedua-dua wartawan itu di atas misi kemanusiaan dan diiringi oleh angkatan bersenjata Somalia.
"Fakta yang sangat jelas pada masa ini," kata Mejar Jeneral Fred Mugisha, komander berkuat kuasa."Saya telah bercakap secara peribadi kepada Presiden Somalia tentang keadaan dan menawarkan jaminan ikhlas bahawa siasatan penuh di bawah cara dan tindakan sewajarnya akan diambil terhadap mana-mana askar yang didapati telah bertindak secara tidak wajar."
Trak yang digunakan oleh African Union yang mana
Saksi melihat tembakan dilepaskan dari kenderaan ini

"Trak Kesatuan Afrika datang selepas kereta itu dan mula melepaskan tembakan," kata seorang wanita yang menyaksikan serangan itu dan yang hanya diberikan nama pertama, Halima.

Petikan New York Times


AU SUCKS

GOMO: Sejak petang waktu kejadian lagi Gomo dan beberapa rakan lain telah mengesahkan bahawa memang African Union yang melepaskan tembakan keatas kenderaan yang dinaiki wartawan dari Malaysia sehingga menyebabkan arwah terkorban akibat kecederaan serius.

11 orang saksi awam ditempat kejadian juga mengesahkan bahawa memang melihat Tentera African Union melepaskan tembakan dari kenderaan perisai mereka naiki.

Lima orang wartawan Malaysia yang turut sama dengan arwah menaiki kenderaan pacuan 4 roda juga turut mengesahkan bahawa 2 das tembakan kedengaran dan melihat Kenderaan African Union disebelah kanan mereka melepasi dengan laju setelah tembakan dilepaskan.

Sekarang apa tindakan African Union dalam hal ini? Apa pula pendirian United Nation berhubung insiden ini? Apakah tidak ada tindakan yang akan diambil oleh United Nation ke atas African Union yang sesuka hati melepaskan tembakan sehingga menyebabkan kematian seorang wartawan Kemanusian yang sedang menghulurkan bantuan kemanusian di Mogadishu Somalia?

Apakah kita akan lihat Kekebalan African Union dalam hal ini yang mana United Nation yang sudah pasti dimiliki oleh Amerika dan sekutunya akan berdolak dalih dan kemudianya melepaskan tanggungjawap diatas insiden ini?


Apa sekalipun Gomo masih merasa syak wasangka akan tindakan yang akan diambil ke atas African Union ini oleh badan badan Dunia lain. Ini adalah kerana apabila sesuatu isu melibatkan negara Islam dan orang Islam maka sikap sambil lewa dan acuh tak acuh akan dilakukan oleh Negara kuasa dunia yang berpaksikan Yahudi keparat ini.

Ini bukanlah satu pekara baru memandangkan kejadian Tembakan keatas wartawan Malaysia ini dibuat dengan sengaja dan Gomo sendiri yakin bahawa African Union yang bertugas di Mogadishu mengetahui bahawa konvoi kenderaan kami adalah dari pasukan Misi Bantuan Kemanusian dari Malaysia.

Dan tak mustahil ini satu lagi Konspirasi tertinggi Kuasa Dunia dalam menindas negara Islam Somalia dan menjadikan Arwah Noramfaizul sebagai kambing hitam dalam mereka mengukuhkan kekuasaan dibumi Somalia yang 100 % rakyat nya adalah umat Islam.

Sama sama kita lihat dan tentukan apa tindakan Kuasa Dunia keatas African Union yang jelas bersalah Melakukan Pembunuhan keatas wartawan Kemanusian negara Malaysia ini.

Hutang Nyawa dibalas Nyawa

No comments:

Post a Comment