Thursday, September 8, 2011

Malaysia Mengundang Tsunami?


Malaysia Mengundang Tsunami?

Malaysia Jadi Pusat Pengeluaran Beer ASAHI?

Produk ASAHI 
Syarikat PERMANIS yang mengeluarkan sebahagian besar minuman ringan di Malaysia telah di jual kepada ASAHI pengeluar beer terbesar Jepun sebanyak RM820 Juta. Dengan pembelian ini ASAHI bukan sahaja menjadikan pusat minuman ringannya tetapi adalah dipercayai untuk meluaskan pasaran beer keluarannya di Malaysia akibat kelembapan jualannya di Jepun. Pembellian ini adalah langkah strategik untuk memasuki pasaran Malaysia buat masa ini di kuasai oleh Guinness Anchor (GAB) yang telah bertapak sekian lama. Adalah diketahui Malaysia merupakan yang ke 10 tertinggi di dunia dalam minuman beralkohol. sumber:  http://beerbeer.org/?p=491

ASAHI Membawa Bencana Tsunami! 


http://www.abc.net.au/news/2011-03-14/tsunami-transforms-asahi-into-rubble/2657084

Lihatlah kehancuran bandar Asahi pusat pengeluaran beer terbesar menjadi padang jarak akibat di landa tsunami. Sebenarnya inilah janji Allah yang telah di beri amaran oleh Rasulullah s.a.w tentang balasan bencana tsunami akibat berleluasanya arak dan muzik; 

Daripada Abu Malik Al-Asy'ari r.a. bahawasanya ia mendengar Rasulullah saw. bersabda, "Sesungguhnya ada sebahagian dari umat ku yang akan meminum thamar dan mereka menamanya dengan nama yang lain (mereka meminum) sambil dialunkan dengan bunyi muzik dan suara artis-artis. Allah swt. akan menenggelamkan mereka ke dalam bumi (dengan gempa)dan Allah swt. akan merobah mereka menjadi kera atau babi". 

Riwayat Ibnu Majah

Kerajaan dengan bangganya mengisytiharkan pelaburan berjuta-juta ringgit oleh ASAHI tanpa peduli tentang amaran Allah dan Rasulnya bala yang bakal di terima. Di manakah letaknya taraf kewajaran sebagai negara Islam apabila menggalakan kemasukan syarikat beer secara besar-besaran? Sesungguhnya amaran yang telah di beri oleh Rasulullah pasti akan berlaku dan bersedialah kamu wahai kaum yang engkar menghadapi pembalasan yang telah di janjikan!


Malaysia hab minuman berkarbonat


2011/07/22

ASAHI Group Holdings Ltd, iaitu pengeluar minuman ringan terbesar Jepun akan menjadikan Malaysia sebagai hab bagi perniagaannya di Asia Tenggara susulan pengambilalihan 100 peratus kepentingan dalam Permanis Sdn Bhd. 

Syarikat itu semalam memeterai perjanjian dengan CI Holdings Bhd bagi membeli Permanis, yang kini adalah pengeluar minuman berkarbonat kedua terbesar di negara ini dengan jenama utama Pepsi dan 7-up pada harga RM820 juta.
“Pengambilalihan ini membolehkan kami bertapak dalam pasaran minuman berkarbonat Malaysia dan kemudian menggunakannya sebagai pusat bagi peluasan perniagaan ke rantau Asia Tenggara,” kata Asahi Group dalam kenyataannya kepada Singapore Stock Exchange semalam.


Rujukan : Sini

2 comments:

  1. memang kat jepun asahi conquer ...n kalo tsunami mai tak henti2 pun,asahi tetap ada kcuali jepun jadi negara islam..

    ReplyDelete