Tuesday, September 6, 2011

Portal Pro Pembangkang akui Mat Sabu pelingkup Pakatan


Portal Pro Pembangkang & ahli PAS akui Mat Sabu pelingkup sokongan Pakatan



Kebodohan dan kedangkalan seorang penyokog komunis seperti Mat Sabu tentang sejarah Bukit Kepong sebenarnya   dikritik dan dikutuk  oleh web pro-pembangkang . Mereka menyifatkan keceluparan mulut anjing  terbaru DAP ini telah mengakis populariti dan sokongan orang Melayu terhadap Pakatan .

Malah beberapa ahli PAS juga tak setuju kenyataan Timbalan Presiden PAs ini yang terang -terangan  memalukan parti dan memberi peluru kepada kerajaan BN

Di antara artikel yang disiarkan di dalam Free Malaysia Today :-

KUALA LUMPUR: PAS, yang 'riding high' dalam Pakatan Rakyat, yang pantas kehilangan popularitinya di kalangan orang Melayu, dengan letusan kontroversi lain yang disebabkan oleh timbalan presiden Mohamad Sabu. 


Ramai orang Melayu yang menyokong parti tetapi tidak berdaftar, telah menjauhi diri dari parti yang cuba untuk mengekalkan kedudukannya sebagai satu-satunya parti yang juara sebab Melayu dan Islam. 


Ramai ahli-ahli PAS berada dalam keadaan yang serba salah kerana perjuangan mereka dipersoalkan oleh orang-orang kampung yang ingin tahu sama ada pihak yang mengiktiraf pemberontak komunis yang ideologinya bertentangan dengan Islam. 


Sebuah parti Islam yang berdasarkan fundamentalisme Islam, parti itu kini dilihat oleh ramai ahli-ahli Melayu sebagai "alat semata-mata" yang digunakan untuk memberi manfaat kepada rakan-rakan dalam perikatan Pakatan, yang DAP yang berasaskan kaum Cina dan PKR berasaskan Melayu. 


Mohamad Sabu, atau popular dikenali sebagai Mat Sabu, sengaja mengacau sarang tebuan, apabila beliau menganggap pengganas komunis yang diketuai oleh satu Melayu, Mat Indera, adalah wira-wira dalam serangan ke atas balai polis satu di Bukit Kepong, Johor, semasa darurat pada tahun 1950. 


Semua anggota polis dan anggota keluarga mereka termasuk kanak-kanak telah dibunuh. 


Ini bukan kali pertama Mat Sabu telah meletakkan parti itu dalam kedudukan yang janggal di kalangan orang Melayu yang menyokong perjuangan untuk sebuah negara Islam.... 


..."Mat Sabu tiada tokoh kepimpinan kerana dia hanya gerombolan pengacau dalam parti. Walau bagaimanapun, kerana perwakilan parti telah melantik mereka sebagai timbalan presiden, kita tidak mempunyai pilihan tetapi untuk menyokong kedudukannya. 


'Bagaimanapun, kami tidak bersetuju dan tidak menyokong banyak kenyataan yang dibuat dalam kapasiti sekarang memandangkan tahap kepintaran adalah lebih rendah daripada bekas timbalan presiden Nasharuddin Mat Isa, "kata seorang ahli PAS ketika ditemui semasa perjumpaan Hari Raya. 


Beberapa ahli PAS turut serta meminta Mat Sabu meminta maaf kerana pembunuhan Bukit Kepong adalah isu sensitif yang dekat dengan hati orang Melayu. 


Mereka berkata Mat Sabu sepatutnya jelas bahawa peristiwa yang dicatatkan dalam sejarah sebagai salah satu daripada perbuatan kejam pemberontak komunis di negara ini. 


Mereka bersetuju bahawa kenyataan Mat Sabu merosakkan parti, terutama apabila ia berada di barisan hadapan dalam memperjuangkan Islam. Sokongan kepada PAS terhakis di kalangan ramai orang Melayu atas pagar yang bakal mengundi dalam pilihan raya umum yang akan datang.... 


...."Dan kali ini, orang Melayu, yang bukan PAS mahupun ahli-ahli Umno, hanya boleh memberi sokongan mereka kepada Umno apabila mereka melihat situasi semasa. 


"PAS kini dianggap tidak sensitif kepada sentimen Melayu, ia tidak mempunyai hubungan yang baik dengan PKR dan DAP kerana banyak tindakan dalam tempoh dua tahun yang lalu bertentangan dengan prinsip-prinsip dan objektif rakan kongsi, dan juga dalam PAS sendiri ahli-ahlinya dipaparkan tiada perpaduan yang sebenar ke arah pemimpin-pemimpin yang dipilih dalam pemilihan parti yang lalu. - Free Malaysia Today

No comments:

Post a Comment