Tuesday, September 13, 2011

Siapa Namewee di Hati PM ?


Siapa Namewee di Hati PM ?

Menurut laporan akhbar China Press, Namewee kononnya mendapat panggilan dari Jabatan Perdana Menteri pada hari Sabtu (hari cuti) untuk berjumpa dengan Perdana Menteri. Motifnya untuk meminta bantuan agensi kerajaan untuk filemnya. Namun kesahihan laporan China Press boleh dipertikaikan dan motif Namewee pun nampaknya bermotifkan keuntungan peribadi.

Namewee masih lagi belum memohon maaf kerana menghina kesucian ibadah puasa dan memaki hamun guru besar pada tahun lepas (baca sini). Bukan itu sahaja, pages menghina orang Melayu masih lagi belum ditutup oleh Namewee di Facebook (baca sini). Pada 17 Mac 2010, Namewee pernah memohon dana kerajaan untuk buat filem (baca sini). Perlu diingat, Namewee masih lagi memohon maaf secara terbuka atas apa yang telah beliau lakukan.

Mengapa perlu diberi muka dan layanan istimewa kepada orang yang menghina azan Subuh, menghina orang Islam berpuasa, beraksi dengan isyarat lucah dan memaki hamun orang Melayu? Namewee hanya mahukan duit, duit dan duit. Kalau beginilah caranya layanan yang diberikan, apakah produser filem lain tidak menghadapi masalah untuk buat filem?

Rujukan : SINI

2 comments:

  1. ..saya pun heran..tetiba ada gazzete kat tv cite die yg mengarah/penerbit tk pasti.. tp memng rasa pelik!

    ReplyDelete