Wednesday, September 7, 2011

Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Wira Penghasut ?


Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Wira Penghasut ?



Masih dalam mood raya lagi...

"Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh menyembah bumi juga"... mungkin inilah pepatah yang sesuai digunakan dalam kes betina murtad yang menggunakan identiti sebagai Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara, kebiadapan betina ini dalam menghina kesucian agama Islam dan Nabi Muhammad S.A.W adalah perkara yang tidak boleh dimaafkan sama sekali.




Bukan sahaja dia bertindak mengisytiharkan dirinya keluar Islam yakni murtad, tetapi dia juga menghina, mencaci, mencela malah segala amalan yang dilakukan oleh junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W juga dihina dan dihenjut-henjut oleh betina ini.

Disebabkan kebiadapan betina ini, individu-indvidu yang mahir dalam selok-belok IT cuba menjejaki identiti sebenar dirinya, ianya bermula dengan pendedahan yang dilakukan oleh anak muda yang menggelarkan diri mereka 'GaySec' pada 8 Ogos yang lalu yang membawa kepada satu laporan polis oleh wanita yang bernama Arlene Tan yang menafikan bahawa dirinya adalah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara.



Namun Allah S.W.T sentiasa membuka ruang terbaik kepada setiap hambaNya, walaupun pendedahan awal tersilap sasaran akhirnya sehari sebelum umat Islam menyambut Syawal satu lagi kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai 'Kids CSI Team' telah berjaya menjejaki profil sebenar betina yang bernama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara dan gambar-gambar betina ini didedahkan dalam internet pada 29 Ogos 2011.


Adlin..Adlin kembalilah ke pangkal jalan...

Golongan yang meninggalkan agama Islam (murtad) dikatakan terbahagi kepada dua jenis, iaitu mereka yang hanya meninggalkan agama Islam dan menganut agama lain secara sembunyi-sembunyi dan mereka yang meninggalkan agama asal (Islam) namun dalam masa yang sama mereka menghina dan mencela segala amalan agama asal mereka.



Apakah nasib yang bakal ditempuhi oleh betina ini setelah segala maklumat peribadi didedahkan kepada orang ramai?

Jadi saya akan membawa saudara pembaca menyusuri kronologi murtad yang berlaku di seluruh dunia, apakah nasib yang menimpa mereka-mereka yang telah murtad di negara-negara lain?

Kita bermula dengan kes yang cukup diingati oleh umat Islam di Malaysia iaitu kes Lina Joy, yang memohon JPN membuang perkataan Islam dalam kad pengenalannya yang mana mahkamah syariah menolak permohonan tersebut, selepas itu Lina Joy membawa kes tersebut ke mahkamah tinggi.

Semasa hari mahkamah membacakan keputusan untuk kes tersebut, lebih 300 orang umat Islam bertahlil dan melaungkan "Allahukakhbar" malah Lina Joy tidak berani hadir ke mahkamah ekoran ancaman bunuh yang diterimanya.

Mereka ini bertakbir pertahankan kesucian Islam, bukan dok baca Yasin bela peliwat tau...

Lina Joy yang terpaksa memencilkan diri dan peguambela Lina Joy yang beragama Islam dan membela kesnya di mahkamah sehingga hari ini masih berhadapan dengan ancaman bunuh.

Itu adalah ancaman yang dihadapai oleh Lina Joy yang mana beliau tidak menghina dan mencerca agama asalnya, boleh bayangkan apa yang bakal berlaku kepada Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara?


Salah satu 'terjemahan' oleh betina ini...

Di Mesir Bahaa el-Din Ahmed Hussein el-Akkad dipenjarakan selama beberapa tahun kerana menukar agama, malah dipindahkan ke penjara gurun pasir Wadi el-Natroun.

Selepas itu aktivis HAM Dr. Farag Foda telah dibunuh kerana menghasilkan artikel kelemahan ideologi Islam.

Di Iraq pula Ziwar Muhammad Isma’il (seorang pemandu teksi)  muslim yang murtad ke agama lain ditembak dan dibunuh di kawasan Qurdi oleh Abdul-Karim Abdul-Salam di perhentian teksi. Pada awalnya Abdul Karim mendekati Ziwar dan memintanya supaya kembali kepada Islam namun ditolak oleh Ziwar.

Lalu tembakan dilepaskan dari senjata automatik dari jarak dekat.

Di India mereka yang murtad juga dibunuh oleh rakyat biasa, Bashir Ahmad Tantray dibunuh dan mayatnya terpaksa disemadikan di lokasi rahsia kerana bimbang diceroboh dan dirosakkan oleh kumpulan yang membunuhnya.


Bukan sahaja di negara majoritinya penduduk Islam, di New Jersey imigran (gambar bawah) dari Mesir dibunuh di kediamannya bersama isteri dan dua anaknya semasa mereka berborak dan menghina kesucian agama Islam. Anak perempuannya yang berumur 15 tahun yang mempunyai tattoo salib dicarik-carik mayatnya dan wajahnya dirosakkan.



Anaknya Sylvia selalu menghina Islam melalui laman chat room, lebih kurang sama dengan apa yang dilakukan oleh Hajjah Siit Al-Wuzara.

Kita kembali pula kepada isu  murtad di Malaysia selain kes Lina Joy, masih ingat dengan Dr. Joe Fernandez? Ramai pihak mengaitkan pembunuhan beliau berhubung kait dengan kes murtad di mana ada yang mengatakan Dr. Joe Fernandez merupakan individu penting dalam memurtadkan umat Islam di Kedah khususnya.

Selepas tragedi pembunuhan tersebut, satu kumpulan mengaku bertanggungjawab melakukan pembunuhan tersebut iaitu kumpulan Front Jihad Internationalpengakuan ini disebarkan melalui emel.

Kalau jumpa wajah ini jangan lupa bagi 'habuan'...

Ini bermakna umat Islam di Malaysia begitu marah dengan golongan murtad, lebih-lebih lagi mereka bukan sahaja murtad tetapi menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W sebagaimana dilakukan oleh Hajjah Sitt Al-Wuzara. Walaupun kebanyakkan rakyat Malaysia hari ini mungkin tidak menerima cara 'militan' sebagaimana dilakukan oleh Front Jihad International.

Tetapi demi pertahankan kesucian agama, saya rasa tidak mustahil mungkin ada yang akan bertindak mengikut cara mereka sendiri.

Akhir sekali, saya ingin membuat satu andaian iaitu jika pihak berkuasa yang berkenaan gagal mengheret Hajjah Sitt Al-Wuzara ke muka pengadilan, sama ada betina ini dihadapkan di mahkamah Syariah atau Persekutuan. Saya beranggapan bahawa mungkin akan ada pihak tertentu bertindak berlandaskan undang-undang mereka sendiri.

Lagipun betina ini sendiri yang meminta kepada sesiapa sahaja umat Nabi Muhammad S.A.W (kita la tu) agar menangkapnya, jadi terserah kepada tuan/puan yang bijaksana...


Bukan menghasut orang ramai,  cuma mengingatkan pihak tertentu supaya lekas bertindak tidak kiralah SKMM ke, Polis ke, Jabatan Agama ke, tak kiralah apa agensi kerajaan sekalipun yang penting betina ini WAJIB dibawa ke muka pengadilan...


Wallahu'allam.. 

No comments:

Post a Comment